شناسهٔ خبر: 22995449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان:

دانش آموزان باید در مدرسه احساس امنيت و آرامش كنند

کرمان (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان در جمع مديران مدارس دوره متوسطه شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: دانش آموزان باید در مدرسه احساس امنيت و آرامش كنند.

صاحب‌خبر -

علي صباحي تصريح كرد: ما بايد برنامه ريزي آموزشي و نقشه جامع علمي كشور را بر اساس سند تحول بنيادين تنظيم و براساس آن در مسير آموزش بنيادين حركت كنيم.

وي خاطر نشان كرد: مدارس امروزي ديگر آن مدارس سنتي و قديمي و تنها انتقال آموزش و دادن مدرك نيست بلكه مدارس امروزي محل زندگي است و بايد دانش آموزان در آن احساس امنيت و آرامش كنند و فضايي شاد و با نشاط در مدارس وجود داشته و بسترساز مسائل آموزشي و تربيتي باشد و مديران مدارس بتوانند براي اجراي فرآيند رشد و تعالي دانش آموزان تلاش كنند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان بيان داشت: در مرحله دوم مراقبت از الگوي رشد و اين كه دانش آموزان دچار انحراف نشوند و اين وظيفه مديران مدارس و معلمان را سنگين تر مي كند.

وي بيان داشت: بايد باور کنیم دانش آموزان امانت الهي و شايسته تكريم هستند و بر اساس مطالبي كه فرا مي گيرد مطالبه گر هستند و مدرسه بايد محيطي را فراهم كند تا دانش آموزان حق انتخاب داشته باشند و در واقع رسالت معلم در اين زمينه سنگين و سخت تر مي باشد.

صباحي افزود: معلمان با دانش گذشته خود نمي توانند درخواست ها و نيازهاي اوليه دانش آموزان را پاسخگو باشند و بايد در كارگاه ها و دوه هاي آموزشي كه در اين راستا برگزار مي شود شركت کنند و دامنه اطلاعات علمي و آموزشي خود را افزايش دهند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان گفت: بايد تفكر انتقادي و خلاق را در دانش آموزان ايجاد كنيم و فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي منبع موثق و معتبر براي دانش آموزان در حوزه مسائل آموزشي نيست.

وي عنوان كرد: بايد كرامت انساني دانش آموزان در مدارس حفظ شود و دانش آموزان در برنامه ها و فعاليت هاي مدرسه مشاركت داشته باشند و هيچ مسئله اي به اندازه روابط سالم و دوستانه در يادگيري موثر نيست و تنبيه بدني تاثير بسيار منفي و مخربي در يادگيري دانش آموزان به دنبال دارد.

صباحي بيان داشت: بايد سعي نماييم تا باورهاي غلط را از دانش آموزان بگيريم و اركان مدرسه بايد فعال باشد و از قالب كليشه اي بيرون بيايد و شوراهاي دانش آموزي اتاق فكر مدرسه هستند و برنامه ها و ايده و پيشنهادهای قابل توجهي ارائه دهند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان يادآور شد: شوراي دبيران در مدارس به عنوان ركن تاثيرگذار و نقش آفرين مي باشد و بهترين اتاق فكر در مدارس هستند و از ظرفيت ها و پتانسيل اين شورا در زمينه برنامه هاي آموزشي و پرورشي استفاده شود.

نظر شما