شناسهٔ خبر: 67466547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

درخواست کمک فوری حماس از جامعه بین‌الملل

جنبش حماس امروز دوشنبه، پس از آزادی ده‌ها فلسطینی ربوده‌شده از نوار غزه و افشای شکنجه‌های وحشیانه‌ آن‌ها در زندان‌های رژیم اسرائیل، خواستار کمک فوری نهادهای بین‌المللی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی از نوار غزه، در صبح امروز توسط رژیم صهیونیستی جنبش حماس طی بیانیه‌ای، شکنجه این اسرا را مؤید رفتار جنایتکارانه حکومت اشغالگر و فاشیست دانست که تمام قوانین بشردوستانه را زیر پا می‌گذارد و هر روز مرتکب جنایات جنگی بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای می‌شود.

در بیانیه حماس به لاغری شدید، خستگی جسمی و روحی، آثار واضح شکنجه و شهادت‌های وحشتناک اسرای فلسطینی در مورد شرایط غم‌انگیز ربوده‌شدگان از نوار غزه در داخل بازداشتگاه‌های اسرائیلی اشاره و تاکید می‌شود که شماری از این افراد پزشک، سالمند، بیمار، مجروح و … بودند که در معرض وحشتناک‌ترین شکنجه‌ها و اهانت‌ها قرار گرفتند.

حماس تاکید کرد که این جنایات مستمر علیه غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه، که از همه حد و مرزها عبور کرده با پوشش کامل دولت آمریکا انجام می‌شود.

مقاومت حماس در ادامه از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل و نهادهای ذیربط خواست که برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه، اقدام کنند و از کمیته بین‌الملل صلیب سرخ خواست که سرنوشت هزاران فلسطینی ربوده شده در نوار غزه را بررسی و روشن کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تا به امروز، بیش از ۵ هزار نفر از ساکنان نوار غزه از جمله صدها زن و کودک را بازداشت کرده است.

اسرای فلسطینی ساکن غزه وضعیت نامعلومی دارند و محل بازداشت بیشتر آن‌ها نامشخص است و رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد آن‌ها به نهادهای حقوقی و بین‌المللی ارائه نمی‌کند.

نظر شما