شناسهٔ خبر: 22191498 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

ایجاد مرکز جامع ارتباط خانه و مدرسه درآینده نزدیک

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در شورای فرهنگ عمومی استان در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان از ایجاد مرکز جامع ارتباط خانه و مدرسه درآینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربایجان شرقی؛ جعفر پاشایی گفت: در طول دولت یازدهم جهت گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهشسرا و پوشش تحصیلی...ارتقاء چشمگیری یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به دارالتربیه بودن آذربایجان افزود: اولین مدرسه کودکان استثنایی، اولین مدرسه به سبک نوین در ایران، اولین پژوهشسرای دانش آموزی در روستای یالقوز آغاج میانه و....باعث شده که تبریز شهر اولین ها نام بگیرد.

وی اضافه کرد: آموزش وپرورش استان با همکاری بین بخشی، برنامه ریزی منسجم  و حمایت نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجانشرقی در حوزه غنی سازی اوقات فراغت و توسعه برنامه های فرهنگی ومذهبی گامهای اساسی برداشته است.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت استان اذعان داشت: برای افزایش سرانه مطالعه کتاب در بین دانش آموزان، 1200 کتابخانه در مدارس چند پایه روستایی ایجاد کردیم.

پاشایی اضافه کرد: در حوزه ورزش برای نشاط و شادابی مدارس، 1200 مدرسه محروم در قالب کاروان امید به وسائل ورزشی تجهیز شده است.

وی از احداث اولین پژوهشسرای روستایی کشور در یالقوز آغاج میانه خبر داد و افزود: در طول چهار سال گذشته 25 پژوهشسرا به تعداد پژوهشسراهای استان افزوده شده و به 40 عدد رسیده است.

این مقام مسئول در استان از احدث 145 نمازخانه مدرسه ای در دو سال 95 و 96 خبر داد وافزود: همچنین تعداد دارالقران ها از 18 عدد در سال 94 به 50 دارالقرآن در سال 96 افزایش یافته است.

پاشایی اظهار داشت: آذربایجانشرقی دو سال پیاپی است که در رتبه های زیر10،100 و 1000 بعد ازتهران مقام دوم کشوری را کسب کرده که بعد از انقلاب اولین بار اتفاق افتاده است.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی عنوان کرد: در راستای اجرای عدالت آموزشی ۱۶۴ روستای محروم استان دارای یک، دو وسه و.. دانش آموز دارای یک معلم است و پوشش تحصیلی نزدیک ۱۰۰ درصد در حوزه آموزش ابتدایی داریم.

پاشایی با بیان اینکه در هفته دولت سال 96 نزدیک 50 پروژه عمرانی و رفاهی و آموزشی وپرورشی مورد بهره برداری قرار گرفت، تصریح کرد: در آغازسالتحصیلی جدید نزدیک ۶۰ پروژه عمرانی و آموزشی وپرورشی به بهره برداری رسید.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی یادآور شد: قبل از استقرار دولت تدبیر و امید تنها 5 مجمع در آذربایجان شرقی فعالیت داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۲۴ مجمع افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش سلامت روحی وروانی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهدید زا برای نوجوانان، 3 هزار تیم ورزشی بعد از اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ایجاد شده است.

پاشایی در پایان از ایجاد "مرکز جامع ارتباط خانه و مدرسه" خبر داد و افزود: در راستای همکاری بیشتر و موثرتر بین اولیاء و دستگاه تعلیم وتربیت این مرکز به زودی افتتاح خواهد شد.

نظر شما