شناسهٔ خبر: 67289856 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی ۳۱ خرداد ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، تحریم ایران و لیبى، براى پنج سال دیگر تمدید شده است؛ دولت [جرج]بوش، براى دو سال تقاضا کرده بود. احزاب پاکستان، اقدام آقاى [پرویز]مشرف در خصوص گرفتن عنوان رییس‌جمهور را محکوم کرده‌اند و آمریکا و چند کشور دیگر هم محکوم کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۳۱ خرداد ۱۳۸۰: در خانه بودم. اکثر وقت به مطالعه‌گذشت. کف استخر را تمیزکردم. آب منزل قطع است؛ گویا به خاطر کمبود آب در اثر خشکسالى و تمرین صرفه‌جویى، گرچه به اسم تعمیر لوله‌هاست. 

خشکسالى فشار زیادى دارد. در بسیارى از روستاها، آب نیست و با تانکر آب مى‌برند. از خیلى روستاها، مردم مهاجرت مى‌کنند و براى معاش به شهر‌ها مى‌روند. تاکنون نزدیک ۲۰۰ شهر دچار مشکل کم‌آبى است و در بعضى شهرها، مثل مشهد، جیره‌بندى آب شروع شده است. به [آقای]سلطانعلى [محمدزاده]که روزى دو سه ساعت، براى امور باغچه به خانه مى‌آید، دلدارى دادم؛ محافظان با او بدرفتارى کرده بودند و رنجیده بود. 

در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، تحریم ایران و لیبى، براى پنج سال دیگر تمدید شده است؛ دولت [جرج]بوش، براى دو سال تقاضا کرده بود. احزاب پاکستان، اقدام آقاى [پرویز]مشرف در خصوص گرفتن عنوان رییس‌جمهور را محکوم کرده‌اند و آمریکا و چند کشور دیگر هم محکوم کرده‌اند. 

در اردن، با رسیدن ابراهیم غوشه، از سران تبعیدى حماس به فرودگاه، مشکل ایجاد شده؛ در فرودگاه مانده است و دولت اردن اجازه ورود نمى‌دهد و او هم حاضر به مراجعت نیست. در پارلمان لبنان، ضمن بحث بودجه، حزب‌الله در مقابل دولت، [ولید]جنبلاط و امل، قرار گرفته است. 

آقاى [سیدمحمد]خاتمى، [رییس‌جمهور]، امروز [مجتمع]فولاد خراسان را در نیشابور افتتاح کرد. فاز اول آن در دولت سازندگی شروع شده و امروز بخش دیگرى از آن به ثمر رسیده است. قرار بوده، همزمان معادن سنگ آهن سنگان و خط راه‌آهن و معدن زغال و نیروگاه حرارتى طبس و پالایشگاه قطران در طبس اجرا شود که متأسفانه هیچ یک انجام نشده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما