شناسهٔ خبر: 67355854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

«درون و بیرون۲» در مسیر رکوردشکنی

این انیمیشن برای کاهش اضطراب‌های دوره نوجوانی ساخته شده

منتقدان بر این باورند که انیمیشن سینمایی «درون و بیرون۲» با کمک گرفتن از اضطراب‌های دوران نوجوانی توانسته همه‌چیز را نسبت به قسمت اولش مهیج‌تر و جذاب‌تر کند.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: انیمیشن «درون و بیرون» یکی از محصولات پرطرفدار و الهام‌بخش کمپانی پیکسار بوده است. این انیمیشن در واقع استانداردهای قصه‌گویی پیکسار و به‌طور کلی انیمیشن را وارد مرحله تازه و متفاوتی کرد که از آن پس بر هر آنچه دست‌کم خود پیکسار و گاهی هم دیزنی تولید کرد تأثیر گذاشت. البته تا به امروز حتی انیمیشن‌های محبوب «روح» و «قرمز شدن» که آشکارا متأثر از نگاه روان‌شناختی مشابهی به ذهن کودک/انسان بوده‌اند، نتوانسته‌اند به همان موفقیت دست یابند. موفقیت گسترده این محصول۲۰۱۵ باعث شده بود در همه این سال‌ها صحبت از دنباله‌اش باشد. دیزنی و پیکسار سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کردند قرار است دنباله‌ای برای این انیمیشن برنده‌ اسکار ساخته شود؛ فیلمی که به‌تازگی اکران شده و موفق به رکوردشکنی شده است.

«درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین شد
«درون و بیرون ۲» با عبور از فروش «تلماسه: قسمت دوم» به پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی بدل ‌شد. انیمیشن جدید پیکسار با فروش روز جمعه خود موفق شد تا در هشتمین روز اکرانش عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا را از آن خود کند. این فیلم که تا اینجا هیچ نشانی از کاهش سرعت فروش خود نشان نداده رکوردهای مختلفی به جا گذاشته و روز جمعه با رسیدن فروشش به بیش از ۲۸۳ میلیون دلار، فیلم «تلماسه۲» را با فروش کلی ۲۸۲.۱ میلیون دلار در داخل آمریکا، پشت سر گذاشت. «درون و بیرون ۲» پنجشنبه فروش جهانی خود را به ۴۸۱.۴ میلیون دلار رساند تا روز جمعه از مرز ۵۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی عبور کند. در آمریکای شمالی، انتظار می‌رود مجموع فروش «درون و بیرون ۲» تا یکشنبه و پشت سر گذاشتن دومین آخر هفته اکرانش به ۳۵۰ میلیون دلار برسد و با احتساب فروش جهانی تا پایان یکشنبه به رقم ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

این انیمیشن برای کاهش اضطراب‌های دوره نوجوانی ساخته شده


دشواری‌های ساخت انیمیشن برای نوجوانان
کلسی مان، کارگردان انیمیشن «درون و بیرون۲»، درباره این انیمیشن گفته: «در پیکسار، ما باید همه‌چیز را از ابتدا بسازیم. باید تحقیقات زیادی انجام می‌دادیم، زیرا روش کار ما این است که همه‌چیز را در محیط شبیه‌سازی کنیم تا مطمئن شویم که تیغه‌های چمن انیمیشن شبیه تیغه‌های چمن واقعی هستند. به‌علاوه، ما واقعا سعی می‌کنیم مطمئن شویم که شناختمان از درون شخصیت‌ها کامل است: این شخصیت کیست و چه چیزی در سرش می‌گذرد؟
سخت است که فیلمی در مورد نوجوانان بسازید که مشمول زمان نشود و نوجوانان در زمان‌های مختلف با آن ارتباط برقرار کنند، چراکه این گروه سنی بسیار تحت تأثیر جریان‌ها و فرهنگ‌های آن زمان خاص هستند - حتی در مورد پوشش و نحوه صحبت کردنشان. برای برقراری ارتباط با این نسل باید در صحبت‌هایتان ارجاعاتی از آنچه امروز برایشان مهم و دوست‌داشتنی است داشته باشید. حتی چیزی که ۶‌ماه پیش جدید و جذاب بود، امروز می‌تواند تاریخ‌گذشته و کسل‌کننده باشد.

نظر منتقدان
این انیمیشن که منتقدان تخیل و ظرافت‌های موجود در آن را از نظر روایت داستانی ستوده‌اند، نقدهای مثبتی در همین چند روز دریافت کرده است. منتقدان بر این باورند که انیمیشن سینمایی «درون و بیرون۲» با کمک گرفتن از اضطراب‌های دوران نوجوانی توانسته همه‌چیز را مهیج‌تر و جذاب‌تر کند و این در حالی است که این اثر سینمایی با وفادار ماندن به جذابیت عاطفی فیلم اصلی، توانسته اثری دلنشین و گرم باقی بماند.

نظر شما