شناسهٔ خبر: 22109346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی جدید: 58 درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ را قبول ندارند

تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی جدید موسسه افکارسنجی «هاروارد هریس» نشان می دهد که مقبولیت شغلی «دونالد ترامپ» بار دیگر کاهش یافته است و اکنون 58 درصد از آمریکایی ها می گویند عملکرد ترامپ را قبول ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه تارنمای هیل، این نتایج جدید حاکی از آن است که فقط 42 درصد از آمریکایی ها، عملکرد ترامپ را قبول دارند.
نتایج به دست آمده نشان می دهد که مقبولیت شغلی ترامپ از سپتامبر (شهریور) گذشته تاکنون سه درصد کاهش یافته است. در نظرسنجی شهریور 45 درصد از آمریکایی ها از عملکرد وی ابراز رضایت کرده بودند.
از آن زمان به بعد، ترامپ با اظهاراتش درباره خانواده های سربازان کشته شده در جنگ موسوم به «گلد استار» و انتقادهای وی از اقدام بازیکنان تیم ملی فوتبال که به جای ایستادن در زمان نواختن سرود ملی، زانو زدند، جنجال هایی را برانگیخته است. همزمان، اختلافات بین «میچ مک کنل» رئیس جمهوری خواه اکثریت سنای آمریکا و «استیوبنن» استراتژیست ارشد سابق دولت ترامپ، جمهوری خواهان را تحت فشار قرار داد و ترامپ با انتقادهایی به دلیل واکنش دولت با توفان مخربی که پورتوریکو را در هم نوردید، مواجه شد.
نتایج موسسه هاروارد هریس همچنین نشان می دهد که 51 درصد از رای دهندگان می گویند واکنش ترامپ به توفان «ماریا» را که هفته ها میلیون ها نفر در پورتوریکو در شرایط قبرق قرار داد، بسیار بد بوده است.
در حالی که بنابر نظرسنجی های مختلفی، واکنش ترامپ به مساله بازیکنان تیم فوتبال ملی آمریکا با مخالفت عمومی مواجه شده است، اما 57 درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی هاروارد هریس گفته اند که بازیکنان فوتبال حین نواختن سرودملی باید بایستند. طبق این نتایج 90 درصد جمهوری خواهان و 55 درصد از افراد مستقل با این نظر موافق بودند. این ایده بعلاوه با موافقت فقط 31 درصد دمکرات ها مواجه شد.
مقبولیت شغلی ترامپ در خصوص نحوه مدیریت اقتصاد بیش از 50 درصد است. در رابطه با مساله تروریسم عملکرد ترامپ مورد حمایت 50 درصد از مردم است اما پایین ترین رتبه (38 درصد) را در توانایی اداره دولت دارد.
این نتایج همچنین نشان داد که 60 درصد از رای دهندگان آمریکایی می گویند کشور در مسیر غلطی حرکت می کند اما 62 درصد وضعیت اقتصاد را «قوی» توصیف کردند. طبق این نتایج، 80 درصد جمهوری خواهان می گویند عملکرد ترامپ را قبول دارند.
29 درصد از رای دهندگان عملکرد جمهوری خواهان در کنگره را تایید کردند اما عملکرد شغلی دمکرات ها مورد تایید 39 درصد از آمریکایی است. ارزیابی از عملکرد جمهوری خواهان در کنگره مورد تایید 53 درصد از هم حزبی های آنها بود و 68 درصد از رای دهندگان دمکرات عملکرد این حزب را در کنگره قبول داشتند.
بر همین اساس، 60 درصد رای دهندگان معتقدند ناتوانی در تصویب قوانین مهم تقصیر جمهوری خواهان است و 40 درصد دمکرات ها را مسئول آن می دانند. 86 درصد رای دهندگان می گویند ترامپ در صورتی که نتواند موافقت جمهوری خواهان درباره مسائل مربوط به مهاجرت و مسائل حوزه سلامت را کسب کند، باید با دمکرات ها همکاری کند.
بطور کلی، 42 درصد رای دهندگان گفتند ترامپ باید استیضاح و کنار گذاشته شود. 43 درصد از آنها معتقدند که به هیچ اقدامی نیاز نیست و 15 درصد می گویند کنگره باید رسما عدم تایید ترامپ را اعلام کند.
نظرسنجی موسسه هاروارد هریس با مشارکت دوهزار و 159 نفر از رای دهندگان ثبت نام شده و در بازه زمانی بین 14 تا 18 اکتبر (22 تا 26 مهر) انجام شده است. از نظر اختلافات حزبی 36 درصد دمکرات، 32 درصد جمهوری خواه، 28 درصد مستقل و 4 درصد افراد دیگر حاضر در این نظرسنجی را تشکیل می دادند.
نظرسنجی هاروارد هریس حاصل همکاری مرکز هاروارد در مطالعات سیاسی آمریکا و موسسه نظرسنجی هریس است.
اروپام**9158 **1479
مترجم: بهجت عباسی **ناشر:حسن سالک رضائی

انتهای پیام /*

نظر شما