شناسهٔ خبر: 21300170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استقرار ۸۰ پایگاه جشن عاطفه ها در گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزار می شود گفت: ۲۰۰ نخبه با حمایت های نقدی و غیر نقدی از دانش آموزان تحت پوشش شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی رضامحمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز (20شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت در پیش بودن سال تحصیلی جدید و برپایی جشن ملی عاطفه‌ها اظهار کرد: جشن عاطفه طبق سنوات گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه 106 هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند گفت: 62 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند

 

محمدی اذعان کرد: تامین مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان، تحصیل و معیشت از مهمترین نیاز اساسی محرومین است که مورد توجه این نهاد قرار دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان به سال تحصیلی جدید و عدم توانایی خانواده‌های محرومین جهت خرید وسایل تحریر و پوشاک تحصیلی اشاره و تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها در دو مرحله در گیلان برگزار می‌شود که در مرحله نخست 23 شهریور و مرحله دوم 19مهر در سراسر استان برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: 80 پایگاه در سراسر گیلان برای کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم نوع دوست گیلان پیش بینی شده است.

 

محمدی افزود: سال گذشته 499 میلیون تومان کالا و 371 میلیون تومان کمک‌های نقدی به 10 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد گیلان داده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در مجموع 870 میلیون تومان جهت شروع سال تحصیلی گذشته توسط مردم نوع دوست گیلانی به دانش آموزان کمک شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان ادامه داد: همچنین برای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت سامانه‌های الکترونیکی فعال است و خیرین می‌توانند از طریق شماره  #1*8877*  کمک‌های نقدی خود را به دانش آموزان نیازمند ارسال کنند.

 

محمدی افزود: با تلاش و کمک خیرین در گیلان 200 نخبه که تحت پوشش کمیته امداد بودند، شناسایی شده و درجات علمی را طی کردند و این جای تشکر و قدردانی از مردم نوع دوست و فهیم گیلان دارد.

 

جمع آوری ماهانه 900 میلیون تومان صدقات در گیلان

وی اظهارکرد: در ماه 900 میلیون تومان صدقات از مردم گیلان جمع آوری می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح صندوق ولایت وام‌های خود اشتغالی، ازدواج و دیگر مسائل کارگشا به مددجویان اهدا می‌شود.

 

پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان

محمدی تصریح کرد: سال گذشته 15 میلیارد تومان به مددجویان وام و تسهیلات اختصاص یافت در حالی در پنج ماه نخست امسال 22 میلیارد تومان وام اعطا شده است.

 

وی اذعان کرد: در برنامه‌های امسال پیش بینی شده است که 6 هزار اشتغال با اختصاص وام به مددجویان ایجاد شود و برای ایجاد این تعداد اشتغال 140 میلیارد تومان وام اشتغال در نظر گرفته شده است.

 

محمدی  گفت: اعزام مددجویان به عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است که در مرداد ماه امسال 160 نفر از زنان سرپرست خانوار به کربلای معلی اعزام شدند.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳ هزار واحد مسکن به محرومین تحویل داده شد که این اقدام در گیلان بی‌نظیر بود.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان به قلم خبرنگاران و تاثیر گذاری آن در روند پیشرفت جامعه اشاره و اذعان کرد: خبرنگاران با صداقت، تفکر و اندیشه و قلم زیبایشان می‌توانند مسئولان را در توسعه و آبادانی گیلان یاری دهند و این خود هنر خبرنگار بوده که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

نظر شما