شناسهٔ خبر: 21301082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

اختصاص 300 هزار تومان به سبد تحصیلی هر دانش آموز/ برپایی جشن عاطفه ها در 80 پایگاه

مدیرکل کمیته امداد گیلان، گفت: امسال 300 هزار تومان در سبد تحصیلی هر دانش آموز در نظر گرفته شده است که درصددیم این مبلغ پیش از آغاز سال تحصیلی تحویل داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دیارباران» علیرضا محمدی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه گیلان با اشاره به عملکرد کمیته امداد استان گیلان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت پوشش است.

وی با اشاره به تراکم بالا و مسن بودن جمعیت استان گیلان، اذعان کرد: بیش از ۸۲هزار سالمند بویژه در بخش های مستمری، درمان و بهداشت بیشترین دریافت خدمات را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر حضور سالمندان در خانواده ها که باعث گرمای خانواده می شود، بیان کرد: حدود هزار نفر سالمند زمین گیر در استان گیلان وجود دارد که کمیته امداد با پرداخت هزینه ای حدود ۹۰هزارتومان و یا جذب پرستارهایی جهت نگهداری سالمندان در خانواده ها اختصاص یافته است.

محمدی با اشاره به اهمیت مسئله مسکن، بیان کرد: کمیته امداد ۳هزار واحد مسکن در اختیار مددجویان قرار داده است که این آمار در استان گیلان و حتی در سطح کشور قابل توجه است.

وی با اشاره به نیازهای اساسی خانواده های مددجویان و توانمندسازی این خانوده ها، اذعان کرد: مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان، تحصیل و معشیت از جمله نیازهای اساسی خانواده ها است.

محمدی افزود: جشن عاطفه ها طرحی ملی است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سال گذشته در دو تاریخ برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان افزود: اولین تاریخ برگزاری جشن عاطفه ها در پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود و مرحله دوم جشن عاطفه ها در ۱۹مهر در مدارس و با مشارکت آموزش پرورش و دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص حمایت کمیته امداد از دانش آموزان تحت پوشش، گفت: ۱۰هزار دانش آموز و ۱۹هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد در حال تحصیل هستند که ۴۹۹میلیون تومان کمک غیر نقدی و ۳۷۱میلیون تومان کمک نقدی، در سبد حمایت تحصیلی این افراد قرار گرفته است.

محمدی تصریح کرد: امسال در سبد تحصیلی هر دانش آموز ۳۰۰هزارتومان در نظر گرفته شده است که درصددیم این مبلغ پیش از آغاز سال تحصیلی تحویل داده شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها، اذعان کرد: ۸۰پایگاه در سطح استان گیلان پیش بینی شده است که علاوه بر آن بیشتر از روش های الکترونیکی به جای برپایی چادر و... استفاده می شود که این امر باعث کاهش هزینه ها خواهد شد.

وی افزود: مردم می توانند از طریق شماره گیری کد ستاره ۸۸ستاره ۷۷ستاره ۱مربع کمک های خود را پرداخت کنند.

محمدی اشاره به صندوق قرض الحسنه ولایت و با بیان اینکه نگاه کمیته امداد بر اساس قرض الحسنه است، گفت: در ۵ماه اول سال ۹۶، حدود ۲۲میلیارد تومان وام های قرض الحسنه اشتغال، ودیعه، ازدواج و... در قالب کارگشایی با آسان ترین روش ضمانتی و بر اساس بانک‌داری اسلامی اهدا شده است‌

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۱۶مراکز نیکوکاری به صورت پیش خوان امداد است، افزود: این مراکز توسط مردم اداره می شود که نیازمندان همان منطقه توسط خیرین تحت پوشش و حمایت خود قرار داده اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان درباره سایر خدمات کمیته امداد ابراز کرد: جهت اشتغال ۶هزار نفر از مددجویان در سال ۹۶، ۱۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و در بحث کاروان های زیارتی امسال استان گیلان اعزام کاروان پیاده هزارنفری به کربلای معلی از طریق خیرین و... است.

وی درباره خط قرمز کمیته امداد، بیان کرد: خط قرمز کمیته امداد بی احترامی به مددجویان است که تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

نظر شما