شناسهٔ خبر: 1887110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هشدار به حکام نظامی سعودی/ عوامل اسیدپاشی را به اشد مجازات برسانید

خبرگزاری شبستان: آیت الله موحدی حکم دادگاه بدوی عربستان را برای اعدام آیت الله نمر روحانی شیعه و مبارز به شدت محکوم کرد و در این زمینه به حکام نظام سعودی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره حادثه اسید پاشی اصفهان گفت: ما این عمل قبیح را محکوم می‌کنیم و از کسانی که مسئولیتی در این زمینه دارند می‌خواهیم تا عوامل این اتفاق را شناسایی و به اشد مجازات محکوم کنند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با تسلیت مصیبت رحلت جانسوز عالم ربانی ، مجاهد و متقی مرحوم ایت الله مهدوی کنی آن را  داغی بزرگ بر دل همگان دانست.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به پیام تسلیت  مقام معظم رهبری در این زمینه گفت : اگر کسی بخواهد ا ندکی با سوابق درخشان این عالم آشنا شود به محتوای پیام تسلیت مقام معظم رهبری که جامع الاطراف بود توجه کند.

وی در بیان سوابق انقلابی مرحوم آیت الله مهدوی کنی به مبارزات طولانی ایشان برضد طاغوت ، زندانی شدن های متعدد ،تبعید و شکنجه اشاره کرد و افزود : آیت الله مهدوی کنی با عضویت در شورای انقلاب و مدیریت کمیته های انقلاب خدمات ارزنده ای کرد.

وی اضافه کرد : عضویت در شورای نگهبان ، هیات حل اختلاف مسئولان و عضویت در کابینه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان وزیر کشور و همچنین پست نخست وزیری پس از شهادت رجایی و باهنر،عضویت در  شورای انقلاب فرهنگی و بازنگری قانون اساسی، تولیت حوزه علمیه مروی،  امام جمعه موقت تهران  و ریاست مجلس خبرگان از دیگر سوابق آن مرحوم در مسیرانقلاب بوده است .

ایت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مرحوم آقای مهدوی کنی وقتی مسئولیت را می پذیرفت که احساس تکلیف و وظیفه می کرد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاسیس دانشگاه امام صادق علیه السلام با همت آیت الله مهدوی کنی برای تربیت نیروهای شایسته در مدیریت کشور گفت: با همت ایشان درحال حاضر نظام ما از فارغ التحصیلان این دانشگاه در عرصه های مختلف استفاده می کند.

خطیب جمعه تهران  با اشاره به مسئولیت دبیرکلی آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز به نقش مهم این تشکل در مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت : جامعه روحانیت مبارز تهران متشکل از نمایندگان روحانی 14 منطقه تهران بازوی قوی امام بود که فعالانه در مسیر نهضت تلاش می کرد.

آیت الله موحدی کرمانی به دیدار نخبگان جوان با مقام معظم رهبری و تاکید های ایشان بر وابسته نبودن به منابع نفتی و لزوم اتکا به استعداد نخبگان و جوانان اشاره کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین حادثه اسیدپاشی در اصفهان را بسیار دلخراش ، زشت و غیر انسانی خواند و آن را به شدت محکوم کرد و از همه کسانی که دراین زمینه مسئولیت دارند خواست هرچه سریع تر عوامل این اقدام قبیح را که همه ملت را متاثر کرد شناسایی و به شدت مجازات کنند.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم  حکم دادگاه بدوی عربستان را برای اعدام آیت الله نمر روحانی شیعه و مبارز به شدت محکوم کرد و در این زمینه به حکام نظام سعودی هشدار داد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت : براساس اظهار نظر یک استاد دانشگاه الازهر مصر یک سوم جمعیت عربستان شیعه است که قبلا اینگونه نبود و این آمار نشان می دهد که جمعیت شیعه در این کشور رشد کرده است و دولت عربستان باید بداند که اعدام آیت الله نمر برای آنها گران تمام می شود و باید از نتایج آن بترسند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به سالروز تصویب قانون  کاپیتولاسیون در زمان شاه معدوم وخائن در مجلس شورای ملی آن زمان اشاره کرد و فریاد ها و اعتراض امام راحل ، علیه این قانون ظالمانه را یادآور شد.

تجلیل از مقام شهید حسین فهمیده و گرامیداشت روز بسیج دانش آموزی از دیگر موضوعاتی بود که آیت الله موحدی کرمانی به آن اشاره کرد.

آمریکا در پی از بین بردن منابع نظامی و صنعتی سوریه است

وی همچنین به اسارت درآمدن حدود یکصد تروریست عضو گروه داعش به دست ارتش عراق اشاره کرد و با بیان اینکه هدف  نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه نابود کردن منابع و زیرساخت های این کشور است گفت: ائتلاف امریکا در هدف قراردادن منابع سوریه مصمم تر از مبارزه با داعش و نابود کردن پایگاه های تروریستها عمل می کند.

خطیب جمعه تهران همچنین با استناد به اعترافات یک نوجوان عضو گروه داعش گفت : این گروه تروریستی با خوراندن داروهای خاص ، قدرت تفکر و تصمیم گیری را از اعضایش می گیرد و آنان را به عملیات انتحاری وادار می کند.

مواظب باشیم  جوانان به غرقاب تباهی نیفتند

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان باید همه همت خود را مصروف آن کنند که جوانان از طریق ابزارهایی مانند اینترنت و ماهواره به غرقاب تباهی نیفتند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و  مدیریت جهادی و با تاکید بر وظیفه مسئولان در این حوزه افزود: اگر باب فرهنگ مبتذل غرب از طریق ماهواره و اینترنت بر روی جوانان معصوم باز شود باید منتظر سرنوشت آندلس باشیم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان برای این وظیفه خود کاری نکنند باید بدانند که سیلی سختی در دنیا و عذاب سختی در آخرت در انتظار آنها خواهد بود.

خطیب جمعه تهران افزود: اگر گناه شایع و نمایان شود مسئولیتش گریبان همه را می گیرد بنابراین در مقابل گناه آشکار  همه مسئولند. خدا نکند در ادارات ما زیر میزی و  در قضای ما رشوه حاکم شود و بودجه کشور که باید برای رفع نیازهای همه مردم هزینه شود به عده خاصی برسد و روابط بر ضوابط حاکم شود.

 

عاشورا آموزه تحمل سختی ها برای خداست

وی در ادامه با اشاره به درس های نهضت عاشورا گفت: درباره عاشورا دو بینش وجود دارد اول اینکه انسان متوجه شود این مصائب بزرگ که بر امام حسین (ع) و یارانش وارد شد دل هر انسانی را می سوزاند و بی اختیار اشک او جاری می شود که  طبعا این اشکها و ناله ها بسیار ارزشمند است و حتی انبیاء الهی هم در مصائب سیدالشهدا اندوهگین اند.

امام جمعه موقت تهران افزود : بر اساس بینش دوم که در ارتباط با بینش اول قرار دارد ،‌ باید متوجه باشیم چرا این همه مصیبت بر اهل بیت وارد شد؟ آیا امام حسین (ع) و یارانش غافلگیر شدند یا آگاهانه از این مصائب استقبال کردند؟ و چرا امام حسین (ع) و یارانش عاشقانه به سمت شهادت رفتند؟

وی گفت: امام حسین علیه السلام و یارانش احساس می کردند که اسلام در خطر بزرگی قرار دارد و شخص پلیدی همچون یزید اسلام را باید اداره کند و امام فرمودند اگر قرار باشد والی یزید باشد باید فاتحه اسلام را خواند.

خطیب جمعه تهران افزود: امام حسین (ع) می دانست که راهی جز شهادت نیست تا با این شهادت، نظام حکومتی یزید را ساقط کند که البته این چنین هم شد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: گاهی برای یاری دین نیاز به این است که انسان هر چه دارد از جان و مال بدهد  و از گرفتاریها استقبال کند .

وی  افزود: گاهی ایجاب می کند انسان سختی ها را برای پیشرفت دین و رضایت الهی تحمل کند و معنای ولایت اهل بیت نیز همین جا ظاهر می شود.

خطیب جمعه تهران افزود: جنگ کربلا جنگ فرد نبود بلکه جنگ دو مکتب و دو فرهنگ بود که یک طرف آن استکبار قرار داشت که می گفت همه چیز را برای خودم می خواهم و طرف دیگر هم باور داشت که می خواهد انسانها را از جهالت و اسارت نجات دهد و برای این کار جانش را فدا کند.

وی گفت: در یک طرف این جبهه صداقت و پاکی  و در طرف دیگر دروغ و تهمت است، جبهه کفر مقابل انبیاء هم تا توانست تهمت زد و دروغ گفت اما وقتی دو  جبهه حق و باطل مقابل هم قرار گرفتند ، باطل شکست خورد.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا امروز مقابل ایران جبهه باطل را ایجاد کرده اما پیروزی با جبهه صدق است نه با آن کسی که حقایق را تحریف می کند و وارونه جلوه می دهد .

وی گفت: امام حسین (ع) عده ای سفیر به درون جبهه دشمن اعزام کرد و این حقایق را آنها گفتند و حضرت زینب سلام الله علیها در مجلس یزید و ابن زیاد آنها را جلوی چشم طرفدارانشان رسوا کرد و حضرت سجاد علیه السلام هم در مسجد اموی سخنرانی کرد که وقتی سخنان ایشان را مردم شنیدند مسجد یکپارچه گریه و ضجه شد و عده زیادی برخاستند و نماز را هم  با یزید نخواندند.

وی اضافه کرد : در جبهه باطل این فکر وجود دارد که از هر راهی که شد باید به هدف رسید اما در جبهه حق این طور نیست و امام حسین علیه السلام فرمود کسی که از راه گناه بخواهد به هدف برسد به خطر نزدیکتر می شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: جناح باطل از شمشیر و زندان و قتل برای پیروزی استفاده می کند اما طرف حق از قوانین نظام حق بهره می گیرد و به وعده های خدا اعتماد می کند و این منطق بر شمشیر قطعا غالب است.

 

پایان پیام/

نظر شما