شناسهٔ خبر: 15073669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:

۶۴ پروژه ملی و استانی قابل واگذاری است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: ۶۴ طرح و پروژه ملی و استانی با همکاری دستگاه های اجرایی احصا شده که قابلیت واگذاری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسین پیشقدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، امروز (13 شهریور) در پانزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی گفت: علاوه بر 100 اختیاری که دولت قبلا به استانداران تفویض کرده بود هفته گذشته 36 تفویض اختیار دیگر به استان ها ابلاغ شد.

 

وی افزود: همچنین طی هفته گذشته نامه ای در خصوص هدایت و چارچوب بندی گزارش ها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان ها ابلاغ شد که از این پس باید مبنای کار و ارائه گزارش و نتایج قرار گیرد.

 

پیشقدم بیان کرد: بخش اول این نامه در خصوص فرآیند تقسیم کار و سازو کار اجرایی آن است که بحث های نرم افزاری آن در استان تشریح و تصویب شده اما در منظر کارکرد و سخت افزاری خروجی لازم از 6 کارگروه تعیین شده، خروجی چندانی نداشت.

 

وی با اشاره به پروژه های پیشنهادی استان هم بیان کرد: یکی از اقدامات خاص کارگروه واگذاری پروژه طرح های عمرانیست که 64 طرح قابل واگداری با همکاری دستگاه ها احصا شده که شامل 40 طرح ملی و 24 طرح استانی است.

 

وی گفت: تقریبا 5 طرح استانی نیز تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده است. همچنین 200 پروزه ورزشی در استان نیمه تمام بوده که 188 مورد مربوط به ادوار گذشته است. با این حال از نظر کمیت عملکرد ما نسبت به استان های بزرگ و حتی استان های همجوار بهتر بوده است.

 

پیشقدم با اشاره به طرح رونق تولید و توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: در طرح رونق تولید پرداخت 744 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی مصوب شد. در بحث صادرات غیرنفتی نیز در چندماهه ابتدایی سال به دلیل کاهش صادرات مواد پروتئینی شاهد افت صادرات بودیم که سازمان های متولی باید برای بهبود شرایط راهکار ارایه دهند. توسعه شرکت های دانش بنیان نیز جزو اقدامات خاصی است که در نامه ابلاغی به آن تاکید ویژه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید برمبنای رشد اقتصادی 8 درصدی سهم استان مشخص  و درآمدهای پایدار استان رصد شود. سرمایه گذاری، افزایش بهره وری و جلب مشارکت های مردمی نیز از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

نظر شما