شناسهٔ خبر: 15071865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان خبر داد

وجود 1200 پروژه نیمه‌تمام در سطح گلستان/ عملکرد مثبت گلستان در کارگروه اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه عملکرد استان نسبت به سایر استان‎ها از وضعیت خوبی برخوردار است، گفت: عملکرد استان از نظر کمی قابل قبول است، اما هنوز به نقطه پرتاب که در واقع اجرای پروژه‎هاست، نرسیده‎ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین پیشقدم بعد از ظهر امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان از وجود یک‌هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 370 پروژه مستمر اجرایی محسوب می‎شود.

وی بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس نوع پروژه، ماهیت پروژه و دستگاه اجرایی تعریف می‎شود.

وی با بیان اینکه آموزش اقتصاد مقاومتی در حوزه‎های مختلف باید انجام شود، خاطرنشان کرد: هفته گذشته نامه‎ای از دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای هدایت و چارچوب‎بندی مشخص گزارش‎ها به استان‎ها ابلاغ شد که بخش نخست گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی سازماندهی اجراست که این موضوع به خوبی در سیستم نرم‎افزاری تشریح و اجرا شده است، اما از لحاظ سخت‌افزاری خروجی خوبی در استان نداشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان، با اشاره به بخش دوم گزارشات اقتصاد مقاومتی گفت: بخش دوم که اقدامات محسوب می‎شود، شامل پروژه‎های اختصاصی استان است، در این حوزه نیز چندین پروژه معرفی و به دبیرخانه استان ارسال شده است.

در بحث رونق تولید و خروج از رکود بنگاه‌ها 744 میلیارد تومان مصوب شده است

پیشقدم ادامه داد: 63 طرح عمرانی برای واگذاری معرفی شده است که از این تعداد 24 طرح استانی و مابقی طرح‎های ملی محسوب می‎شوند.

وی در ادامه به برنامه ها و فعالیت‎های انجام شده در کارگروه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در بحث رونق تولید و خروج از رکود بنگاه‌ها 744 میلیارد تومان مصوب شده است و در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی و رفع موانع آن در پنج ماهه نخست سال جاری با توجه به عدم صادرات محصولات لبنی و پروتئنی به کشورهای همسایه در این مسیر موفق عمل نکردیم و امیدواریم در نیمه دوم سال شاهد افزایش صادرات غیرنفتی در استان باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان جذب سرمایه‎گذار خارجی، توسعه شرکت‎های دانش‌بنیان، رشد اقتصادی استان و توسعه درآمد استان را از دیگر برنامه‎های کارگروه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تهیه کتابچه سرمایه‎گذاری دارای استعلامات مختلف از دستگاه‌های اجرایی و جلسه با هلدینگ‎ها و شرکت‎های سرمایه‎گذاری باید در اولویت قرار داشته باشد.

انتهای پیام/83008/ب30

نظر شما