شناسهٔ خبر: 15074419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان:

اجرای ۵ پروژه گلستان به بخش خصوصی واگذار شد

گرگان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: از ۶۴ طرح قابل‌واگذاری استان گلستان به بخش خصوصی تاکنون پنج طرح و پروژه واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر حسین پیشقدم بعدازظهر شنبه در پانزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: از تعداد طرح های قابل‌واگذاری استان ۴۰ پروژه ملی و ۲۴ پروژه استانی است.

وی افزود: از ۲۰۰ پروژه ورزشی استان که بخش اعظم آن‌ها مربوط به ادوار گذشته است، ۱۸۸ مورد قابل‌واگذاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان به عملکرد استان در مقایسه با سایر استان‎ها اشاره کرد و ادامه داد: عملکرد استان ازنظر کمی قابل‌قبول است، اما هنوز به نقطه پرتاب که درواقع اجرای پروژه‎هاست، نرسیده‎ایم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در نحوه گزارش دهی در این حوزه دچار غفلت‌های سهوی در استان شده‌ایم.

وی از وجود یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام استان تعداد ۳۷۰ پروژه مستمر دستگاه‌های اجرای است و امکان واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی وجود ندارد.

پیشقدم از ارائه الگوی جدید در این حوزه در گلستان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس الگوی جدید پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس نوع پروژه، ماهیت پروژه و دستگاه اجرایی تفکیک‌شده و ازاین‌پس بر مبنای واقعیت‌های موجود واگذاری‌ها و نحوی انجام آن گزارش دهی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان بابیان اینکه آموزش اقتصاد مقاومتی در حوزه‎های مختلف باید انجام شود، گفت: هفته گذشته نامه‎ای از دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای هدایت و چارچوب‎بندی مشخص گزارش‎ها به استان‎ها ابلاغ شد که بخش نخست گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی سازمان‌دهی اجراست که این موضوع به‌خوبی در سیستم نرم‎افزاری تشریح و اجراشده است، اما ازلحاظ سخت‌افزاری خروجی خوبی در استان نداشتیم.

وی افزود: بخش دوم به اقدامات انجام‌شده و پروژه‎های اختصاصی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی مربوط است که در این حوزه نیز چندین پروژه معرفی و به دبیرخانه استان ارسال‌شده است.

پیشقدم ادامه داد: در بحث اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان پرداخت ۷۴۴ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و خروج از رکود بنگاه‌های اقتصادی مصوب شده است.

وی تصریح کرد: درزمینهٔ توسعه صادرات غیرنفتی و رفع موانع آن در پنج‌ماهه نخست سال جاری با توجه به عدم صادرات محصولات لبنی و پروتئینی به کشورهای همسایه در این مسیر موفق عمل نکردیم و امیدواریم در نیمه دوم سال شاهد افزایش صادرات غیرنفتی در استان باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان بابیان اینکه جذب سرمایه‎گذار خارجی، توسعه شرکت‎های دانش‌بنیان، رشد اقتصادی استان و توسعه درآمد استان از دیگر برنامه‎های کارگروه اقتصاد مقاومتی استان است، خاطرنشان کرد: تهیه کتابچه سرمایه‎گذاری دارای استعلامات مختلف از دستگاه‌های اجرایی و جلسه با هلدینگ‎ها و شرکت‎های سرمایه‎گذاری باید در اولویت‌های استان در این حوزه باشد.

نظر شما