شناسهٔ خبر: 14993563 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

دو خبر از جشنواره فیلم مقاومت

نمایش سه فیلم با موضوع «حلبچه»/ جلسات گفتمان فرهنگی برگزار می‌شود

سینماپرس: نمایش ۳ فیلم با موضوع حلبچه و برگزاری جلسات گفتمان فرهنگی انقلاب از جمله اخبار امروز جشنواره فیلم «مقاومت» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به منظور تقویت ابعاد محتوایی و تحلیلی این رویداد سینمایی و ایجاد فرصت برای علاقمندان مباحث ‌نظری و تئوریک و اهتمام و نگاه جدی‌تر به مبانی و مفاهیم سینما و فرهنگ مقاومت در چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی بخش گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی و مقاومت را پیش‌بینی کرد.

این سلسله سخنرانی‌ها علاوه براینکه باعث گسترش تعامل هنرمندان و سینماگران با متفکران و علمای اسلامی می شود، زمینه تعامل و تعمق در مباحث نظری حوزه سینمای انقلاب اسلامی و مقاومت را نیز فراهم می‌کند.

در این بخش ضمن دعوت از صاحب‌نظران و کارشناسان برای ایراد سخنرانی، مهمترین موضوعات حوزه فرهنگ مقاومت تجزیه و تحلیل می شود.

اکران سه فیلم با موضوع حلبچه

سه عنوان فیلم مستند، پویانمایی و سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران با موضوع حلبچه در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت نمایش داده خواهد شد.

عناوین فیلم‌های حلبچه جشنواره به این ترتیب است:

فیلم مستند «زمناکو» به کارگردانی مهدی قربانپور و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا.

فیلم پویانمایی «تمام زمستانهایی که ندیده ام» به کارگردانی امید خوش نظر و تهیه‌کنندگی مسعود صفوی.

فیلم سینمایی «تگرگ و آفتاب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا کریمی.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما