شناسهٔ خبر: 67275337 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در اولین نشست ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت مطرح شد؛

بزرگداشت شهدای خدمت پاسداشت گفتمان انقلاب اسلامی است

اولین نشست ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیر ستاد، و نمایندگان دستگاه‌ها عصر سه‌شنبه ۲۹ خرداد در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین نشست ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیر ستاد، و نمایندگان دستگاه‌ها سه‌شنبه ۲۹ خرداد در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بزرگداشت شهدای خدمت پاسداشت گفتمان انقلاب اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی، رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت در این جلسه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: در آستانه اربعین شهادت رئیس جمهور شهید قرار داریم، در دولت برنامه برگزاری مراسم اربعین را با همفکری اعضای محترم و سرپرست ریاست جمهوری به بحث گذاشته بودیم و نهایتاً قرار شد ستادی در سطح اول دولت برای این کار در نظر گرفته شود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این ستاد بنا داریم همه برنامه ریزی ها به سمتی رود که فضای کار کاملاً در حوزه تشکل های مردمی و گروه های خودجوش باشد و بتوانیم وجه بارز دولت انقلابی که مردمی بودن هست و در سیره و سلوک رییس جمهور فقید به نحو احسن تبلور پیدا کرده بود را به نمایش گذاریم.

وی افزود: اتفاق بزرگی که در بدرقه آسمانی ایشان شاهد بودیم رخدادی کم نظیر در تاریخ معاصر ما بود، در آستانه انتخاباتی بزرگ و سرنوشت ساز نیز قرار داریم و ان‌شاءالله با حضور گرم مردم ایران روز هشتم تیر انتخابات برگزار می شود.

وی افزود: هدف ما ایجاد فضای عاطفی و احساسی همراه با شعور و آگاهی برای بروز احساسات میلیون ها عاشق مسیر رئیس جمهور شهید است که تبلور گفتمان انقلاب اسلامی است؛ زندگی آیت الله رئیسی بدون ذره ای انحراف از مسیر آرمان های امامین انقلاب بوده است و هیچ ناخالصی در عمر خدمت ایشان وجود ندارد که غنیمتی بزرگ برای حکمرانی انقلاب اسلامی است؛ نظام امت و امامت در این شخصیت عظیم بروز کرد و موظف هستیم بستر مردمی تبلور این اتحاد را نمایش دهیم.

وی افزود: از پنج شنبه هفتم تیر مراسم آغاز خواهد شد و سه شنبه ۱۲ تیر در حرم مطهر رضوی از طرف بیت شهید، آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان مراسمی برگزار خواهد شد و احتمالاً بتوانیم تا پنج‌شنبه مراسم ملی را ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسئولیت دبیرخانه ستاد را بر عهده دارد، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی در خارج از کشور نیز پیش بینی شده است. مردم عراق به‌ویژه موکب داران اربعین و عشایر به شدت به شخصیت آیت الله شهید ابراز مودت دارند؛ ان‌شاءالله بتوانیم قبل از آغاز محرم مراسمی را در نجف اشرف با حضور خانواده شهید برگزار کنیم.

بزرگداشت شهدای خدمت پاسداشت گفتمان انقلاب اسلامی است

در ادامه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیر ستاد در این جلسه گفت: نامه‌ای خطاب به استانداران‌ کشور ارسال می‌شود که متناظر این ستاد را در استان‌ها تشکیل بدهند. محورهایی را پیشنهاد داده‌ایم و محورهای مدنظر استان‌ها را نیز دریافت می‌کنیم.

دبیر ستاد برگزاری چهلمین روز بزرگداشت شهدای خدمت بیان‌ کرد: برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها، براساس دستگاه‌های عضو ستاد، پیشنهادهایی را تهیه کردیم‌ که این پیشنهادها در جلسه مصوب می‌شود و اگر دوستان در هر موضوع پیشنهادی داشته باشند به این موارد اضافه می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: مورد دیگر که دستگاه‌های عضو می‌توانند با مشارکت در آن به ستاد کمک‌ کنند، محتواهایی است که تولید کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از محورها در همه برنامه‌ها، پرداختن به شخصیت شهدای پرواز اردیبهشت با محوریت آیت‌الله رئیسی است.

رمضانی گفت: با توجه به تولیدات داخلی اندک درباره شهید امیر عبدالهیان، درخواستی که از مسئولان وزارت امور خارجه داریم، پرداختن و معرفی شخصیت و اقدامات این دیپلمات انقلابی است.

وی بیان‌ کرد: برنامه محوری که همه دستگاه‌ها باید در آن مشارکت کنند پویش اصلی است که برای اربعین شهدا فعالیت می‌کند و یکی از محوری ترین اضلاع پویش، پویش روایت‌های مردمی از شهدای خدمت است.

در ادامه نمایندگان دستگاه های عضو ستاد به بیان نظرات خود در خصوص محورهای پیشنهادی و سایر موارد برای برگزاری باشکوه این مراسم پرداختند.

نظر شما