شناسهٔ خبر: 11343071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی ،

حضور حماسی جوانان بیرجندی در پای صندوق های رای

بیرجند- ایرنا - حضور حماسی و گسترده مردم بیرجند بویژه جوانان و نوجوانان در پای صندوق های رای که از ساعات اولیه صبح امروز هفتم اسفند ماه آغاز شده جلوه ای از وفاداری و پشتیبانی این مردم را به نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز در تمامی شعبه های اخذ رای در سراسر خراسان جنوبی شاهد حضور پررنگ مردم در صف های طولانی هستیم و در این بین جوانان و نوجوانان با شور و اشتیاقی خاص به میدان آمده اند تا با انداختن آرای خود به صندوق های رای یکبار دیگر به دنیا ثابت کنند که تای پای جان برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و دستاوردهای خون شهدا ایستاده اند.
جمعی از جوانان و نوجوانان بیرجندی در شعبه های اخذ رای در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ، هدف از شرکت خود در انتخابات را تکلیف دینی و مشارکت در صحنه سیاسی کشور اعلام کردند.
به گفته آنان، امروز مردم ایران با حضور حماسی خود در انتخابات هفتم اسفند ماه موجب بالندگی کشور و رشد نظام اسلامی می شود و اثبات می کنند که سرباز ولایت و مطیع ولی امر مسلمین هستند.
یک جوان که همراه دوستان خود برای شرکت در انتخابات به شعبه 23 اخذ رای در بیرجند مراجعه کرده بود گفت: امروز برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح به میدان آمده ایم تا یکبار دیگر به دشمنان بگوییم که جوانان ایران همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند.
موسی خزایی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب اقتدار ملی و تقویت نظام جمهوری اسلامی است لذا تمام مردم وظیفه دارند تا ساعات باقی مانده به پایان رای گیری بر سر صندوق های رای حاضر شده و نماینده منتخب خود را اعلام کنند.
یک دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی هم که در انتظار انداختن رای خود به صندوق بود گفت: انتخابات صحنه حضور سیاسی ملت ایران است که نشان می هند نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس هستند.
سید علیرضا قاسمی ادامه داد: امروز ملت ایران با حضور حماسی خود در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، تبلیغات سوء بدخواهان نظام و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را خنثی می کنند.
یک بانوی خانه دار که همراه فرزندان خود به شعبه 55 اخذ رای در بیرجند مراجعه کرده بود گفت: امروز آمده ایم که با رای خود در سرنوشت کشور سهیم باشیم.
بی بی صدیقه قریشی افزود: دشمنان انقلاب همواره تلاش می کنند ملت ایران را نسبت به نظام بدبین کنند و آنان را از حضور در انتخابات بازدارند اما مردم ما طی سالهای متمادی نشان داده ند که تا پای جان برای دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا ایستاده اند و نیرنگ دشمنان هیچ تاثیری در تصمیم آنها ندارد.
یک نظامی بازنشسته هم گفت: حضور مردم در انتخابات نشانه استقلال طلبی و آزادی خواهی آنان است لذا مردم امروز هفتم اسفند ماه با همدلی و همزبانی، برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب به ثبت می رسانند.
حسین عباسی اظهار کرد: ملت ایران با حضور پرشور در صحنه انتخابات، سیلی محکمی به یاوه گویان و استکبار جهانی خواهند زد تا به همه جهانیان ثابت کنند که همیشه پشتیبان نظام و رهبری خود هستند.
نماینده فرماندار در شعبه 55 اخذ رای در بیرجند هم حضور مردم بویژه زنان و جوانان را در پای صندوق های رای این شعبه از ساعات اولیه صبح امروز چشمگیر خواند و گفت: حضور مردم نشان دهند اقتدار نظام و انقلاب است.
علی شبستری افزود: ملت ایران با حضور گسترده در انتخابات دست ردی بر سینه بیگانگان و بدخواهان نظام می زنند و آنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناامید می کنند.
وی یادآور شد: رای گیری در این شعبه اخذ رای در فضایی آرام در حال برگزاری است و تاکنون هیچ مشکلی در جریان برگزاری انتخابات وجود نداشته است.
نماینده شورای نگهبان هم در این شعبه اخذ رای گفت: حضور پرشور مردم از آغازین ساعات رای گیری نشان از علاقه مردم به تعیین سرنوشت شان دارد و امیدواریم این حماسه حضور، پاسخی کوبنده به دشمنان نظام جمهوری اسلامی باشد.
حسین سالاری اکبرآبادی، حضور مردم در انتخابات را زمینه ساز همدلی و همزبانی بیشتر در کشور عنوان کرد و افزود: با حضور مردم در صحنه های مختلف ریشه تفرقه و نفاق از کشور برچیده می شود.
نماینده فرماندار در شعبه 23 اخذ رای در بیرجند ، انتخابات را عرصه نمایش اقتدار ملی دانست و گفت: حضور مردم بویژه جوانان در این شعبه اخذی رای از ساعات اولیه رای گیری چشمگیر بوده و به راستی همه آنان برای خلق حماسه ای دیگر سنگ تمام گذاشتند.
محمد علی استادی با بیان اینکه 1800 تعرفه به این شعبه اخذ رای ارسال شده افزود: با حضور گسترده مردرم در پای صندوق های رای قطعا تا پایان زمان رای گیری نیاز به تعرفه بیشتری خواهد بود.
وی اظهار کرد: امروز مردم با حضور حماسی خود در انتخابات هفتم اسفند ماه به شعار همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، جامه عمل می پوشانند.
بازرس شعبه 23 اخذ رای در بیرجند هم گفت: حضور پررنگ جوانان بویژه رای اولی ها در صفوف رای گیری شور و نشاطی دیگر در محل صندوق های رای ایجاد کرده و همه اینها عشق به انقلاب و نظام را نشان می دهد.
مشتاق مالکی ادامه داد: امروز همه دشمنان انقلاب و نظام با دیدن ازدحام جمعیت مردم در شعب اخذ رای از رسیدن به اهداف خود ناامید می شوند و به بصیرت و آگاهی این مردم پی می برند.
همزمان با سراسر کشور انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
شرکت کنندگان در انتخابات با مراجعه به 606شعبه اخذ رای، آرا خود را به یکهزار و 300 صندوق خواهند انداخت.
هم اکنون 34 داوطلب در صحنه رقابت حضور دارند، رای دهندگان از میان این افراد، چهار نفر از بهترین ها را به عبارتی چهار نامزد اصلح را برای مدت چهار سال انتخاب و روانه مجلس می کنند تا با قانونگذاری بر امور نیز نظارت داشته باشند.
بیش از 11 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و ناظران، در برگزاری انتخابات مشارکت دارند و در حال حاضر 34 نفر در چهار حوزه برای انتخاب چهار نماینده در صحنه رقابت باقی ماندند.
از این تعداد 10 نفر در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، هشت نفر در حوزه انتخابیه فردوس ، طبس، سرایان و بشرویه، همین تعداد در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و همچنین هشت نفر در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه در صحنه رقابت حضور دارند.
برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی، 102نفر ثبت نام کردند که صلاحیت 53 نفر تایید شد، 43 نفر رد صلاحیت شدند و شش نفر هم انصراف دادند.
همچنین در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفت نفر ثبت نام کردند، چهار نفر رد صلاحیت شدند، صلاحیت دو نفر مورد تایید قرار گرفت و یک نفر هم انصراف داد.
از مجموع شعبه های اخذ رای 331 شعبه سیار و بقیه ثابت است از مجموع شعبه ها 353مورد روستایی و بقیه شهری است.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
ستاد انتخابات وزارت کشور تعداد افراد واجد شرایط حق رای در خراسان جنوبی را 598 هزار نفر اعلام کرد.
با پایان رای گیری انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بلافاصله فرایند شمارش آرا در استان آغاز می شود.
6054

نظر شما