شناسهٔ خبر: 11327921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک روز تا جشن انتخاب/

خراسان جنوبی آماده خلق حماسه/ پاي صحبت فرمانداران ۱۱ شهرستان استان

خبرگزاری شبستان: فرمانداران ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند خبر دادند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ استان خراسان جنوبی با وسعت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع معادل 9.3 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. براساس آخرین تقسیمات این استان دارای 11 شهرستان، 25 بخش، 28 شهر، 61 دهستان و یک هزار و ۸۸۲ آبادی است.

 

جمعیت استان در سال 1392 حدود 732 هزار نفر بوده که 50 درصد آن را  زنان تشکیل می‌دهند. تراکم جمعیت در استان پنج نفر در هر کیلومتر مربع، نسبت شهرنشینی 57 درصد و بعد خانوار 4 نفر است.

 

پیش بینی ۶۰۶ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی

سرپرست دفتر امور سیاسی و انتخابات خراسان جنوبی تعداد شعب اخذ رای استان در انتخابات ۷ اسفند را ۶۰۶ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵۳ شعبه شهری و ۳۵۳ شعبه روستایی و ۲۷۵ شعبه ثابت و ۳۳۱ شعبه سیار است.

 

علی جزندری تعداد شعب اخذ رای در استان را ۶۰۶ شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۵۳ شعبه شهری و ۳۵۳ شعبه روستایی و ۲۷۵ شعبه ثابت و ۳۳۱ شعبه سیار است.

 

وی با بیان اینکه از ۲۵۳ شعبه شهری؛ ۲۲۱ شعبه ثابت و مابقی سیار هستند، تصریح کرد: همچنین از ۳۵۳ شعبه روستایی نیز ۵۴ شعبه ثابت و ۲۹۹ شعبه سیار است.

 

 

توزیع تعرفه های در شهرستان های خراسان جنوبی

جزندری گفت: در مجموع برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان حدود ۱۲ هزار نفر همکاری خواهند داشت.

 

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی از توزیع تعرفه های رای رای بین شهرستان های استان خبر داد و گفت: در توزیع تعرفه های رای، ضریب اطمینان درنظر گرفته شده است.

 

۵۹۸ هزار نفر در خراسان جنوبی، واجد شرایط حق رای در انتخابات ۷ اسفند

تاکنون تعداد افراد واجد شرایط حق رأی خراسان جنوبی توسط مسئولان ستاد انتخابات استان اعلام نشده است، اما بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، خراسان جنوبی ۵۹۸ هزار و ۲۰۵ نفر واجد شرایط حق رای در انتخابات ۷ اسفند دارد.

 

پیش بینی 124 شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند

فرماندار بیرجند از پیش بینی ۱۲۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۴ شعبه در شهر بیرجند و ۴۰ شعبه در روستاها پیش بینی شده است که در هر شعبه یک نفر به عنوان نماینده فرماندار مستقر می شود.

 

علی ناصری با بیان اینکه از مجموع شعب اخذ رای ۷۷ شعبه ثابت و ۴۷ شعبه سیار است، افزود: دو هزار و ۵۰۰ نفر برگزاری انتخابات در شهرستان بیرجند را برعهده دارند.

 

وی یادآور شد: تمامی امکانات و شرایط برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان فراهم شده است.

 

 

رقابت 8 کاندیدای مجلس دهم در حوزه انتخابیه بیرجند- درمیان و خوسف

فرماندار بیرجند گفت: تعداد نامزدهاي نمايندگی دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابيه بيرجند، درميان و خوسف به هشت نفر رسیده است.

 

وی یادآور شد: در انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ۱۲۴ نفر كاربر رايانه و ۱۲ نفر بعنوان سرگروه كاربران رايانه در كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان بيرجند در روز انتخابات فعاليت خواهند داشت.

 

فرماندار نهبندان: 37 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار نهبندان گفت: 36 هزار و 944 نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 2 هزار و 845 نفر رای اولی هستند.

 

اصغر نظافت در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: 61 شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار در این شهرستان پیش بینی شده است که در شهر نهبندان ۱۴ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار است.

 

وی افزود: همچنین ۳ شعبه ثابت در شهر شوسف و ۴۲ شعبه سیار پیش بینی شده است.

 

 

رقابت ۱۰ کاندیدای مجلس دهم در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه

نظافت یادآور شد: تعداد نامزدهاي نمايندگی دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابيه نهبندان و سربیشه به 10 نفر رسیده است.

 

وی یادآور شد: مردم حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ مشارکت ۹۲ درصدی داشتند که از میانگین کشوری که ۶۷ درصد است، بسیار بالاتر بوده است.

 

برپایی ۴۰ شعبه اخذ رای در فردوس

فرماندار فردوس در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه همزمان با ۷ اسفند ۴۰ شعبه در فردوس پیش بینی شده است، گفت: ۸۵۰ نفر در شهرستان فردوس به مردم خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.

 

رجبی مقدم با تاکید براینکه تمامی تدابیر لازم برای برگزاری یک انتخابات شکوهمند در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده است، گفت: تعرفه های رای نیز به مقدار ۲ برابر مورد نیاز به این حوزه انتخابیه رسیده است.

 

 

رقابت ۸ کاندیدای مجلس دهم در حوزه انتخابیه «فردوس، سرایان، بشرویه و طبس»

وی با بیان اینکه از آنجایی که حوزه انتخابیه فردوس شامل چهار شهرستان «فردوس، سرایان، بشرویه و طبس» است، شور و نشاط انتخابات در این حوزه بیشتر احساس می شود، افزود: تمامی این چهار شهر تلاش می کنند کاندیدای موردنظر خود را با حداکثر آراء،‌ راهی خانه ملت کنند.

 

گفتنی است، در حوزه انتخابيه شهرستان هاي فردوس، طبس، بشرويه و سرايان بعد از انصراف تعدادی از كانديداتوري مجلس، تعداد كانديداهاي باقي مانده براي رقابت در اين حوزه ۹ نفر است.

 

۳ هزار رای اولی در قاین پای صندوق های رای می روند

بهمن کهن ترابی فرماندار قاین در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: ۳ هزار نفر در شهرستان قاین در انتخابات ۷ اسفند برای اولین بار پای صندوق های رای می روند.

 

به گفته وی، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان ۹۹ شعبه اخذ رای در این شهرستان پیش بینی شده است که از این تعداد ۵۰ شعبه ثابت و ۴۹ شعبه نیز سیار خواهند بود.

 

کهن ترابی با بیان اینکه در حوزه شهری۳۷ شعبه ثابت و ۴ شعبه سیار پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در حوزه روستایی نیز ۱۳ شعبه ثابت و ۴۵ شعبه سیار خواهند بود.

 

 

رقابت 8 کاندیدای مجلس دهم در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه

فرماندار قاین به انصراف ۳ نفر از کاندیداهای مجلس طی دو روز گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد نامزدهاي نمايندگی دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابيه قاینات و زیرکوه به ۸ نفر رسیده است.

 

وی از همکاری یک هزار و ۵۴۶ نفر به عنوان عوامل شعب اخذ رای در انتخابات ۷ اسفند خبر داد و گفت: تمامی دستگاههای اجرایی این حوزه انتخابیه، همکاری های لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه را دارند.

 

کهن ترابی خاطرنشان کرد: برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد ۹۰ هزار تعرفه رأی و برای انتخابات مجلس خبرگان نیز ۹۰ هزار تعرفه رأی دیگر تحویل حوزه انتخابیه شده است.

 

به گفته وی یک هزار و ۴۵۶ نفر در امر برگزاری انتخابات در شهرستان قاین همکاری خواهند داشت.

 

استقرار ۴۰ شعبه اخذ رای در شهرستان درمیان

فرماندار درميان از استقرار ۴۰ شعبه اخذ رأي در اين شهرستان خبر داد و گفت: براي جمع آوري راي مردم شهرستان ۸۰ صندوق مربوط به انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در اين شعب پيش بيني شده است.

 

محمد بشيري‌زاده در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند شركت در انتخابات را يك وظيفه ديني و انقلابي برشمرد و اظهار داشت: همه ما وظيفه اجراي خوب انتخابات در كشور را داريم.

 

وی با اشاره به اینکه این شهرستان ۵۵ هزار و ۸۰ نفر جمعیت دارد،‌افزود: امیدواریم بیش از ۹۰ نفر از افراد واجد شرایط حق رای، در انتخابات ۷ اسفند شرکت کنند.

 

 

۳۵۰۰ رای اولی در درمیان جشن تکلیف سیاسی خود را جشن می گیرند

وی با بیان اینکه۴۰ شعبه اخذ رای در این شهرستان پیش بینی شده است، ادامه داد:۳۵۰۰ رای اولی در شهرستان دارالتقریب درمیان فردا برای اولین بار به پای صندوق های رای خواهند رفت

 

بشیری زاده از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: ۷ اسفند به امید خداوند و با حضور مردم به نمایش اقتدار نظام تبدیل خواهد شد.

 

پيش بيني ۳۷ شعبه اخذ راي در شهرستان خوسف

فرماندار خوسف گفت: ۳۷ شعبه اخذ رأي شامل ۶ شعبه ثابت و ۳۱ شعبه سيار در اين شهرستان كار جمع‌آوري آراي مردم خوسف را در انتخابات ۷ اسفند برعهده دارند.

 

مهدي فرجامي در گفتگو با خبرنگار شبستان در بيرجند اظهار داشت: ۳۷ شعبه اخذ رأي شامل ۶ شعبه ثابت و ۳۱ شعبه سيار در شهرستان خوسف كار جمع‌آوري آراي مردم اين شهرستان را در انتخابات ۷ اسفند برعهده دارند.

 

وي افزود: از اين تعداد ۱۸ شعبه سيار و ثابت در بخش مركزي و شهر خوسف و ۱۹ شعبه ثابت و سيار در حوزه فرعي بخش جلگه ماژان پيش بيني شده اند.

 

 

مشارکت 103 درصدي مردم خوسف در انتخابات سال 92

فرماندار خوسف با بيان اينکه شهرستان خوسف ۲۹ هزار و ۱۹ نفر جمعيت دارد، به مردم توصيه کرد: از آنجايي که رهبر معظم انقلاب، حضور حداکثري را پشتوانه نظام دانسته و اعلام کردند که ياس دشمنان را به همراه دارد، اميد است مردم هميشه در صحنه ديار گلهاي نرگس نيز در اولين ساعات راي گيري در پاي صندوق هاي اخذ راي حاضر شوند.

 

فرجامي تصريح کرد: تعداد ۶۴۷ نفر اعضاي هيئت‌هاي اجرايي، نظارت، بازرسي، اعضاي امنيت و پشتيباني و تداركات كار برگزاري و اجراي انتخاباتي سالم را در شهرستان خوسف برعهده دارند.

 

وي خاطرنشان کرد: مردم شهرستان خوسف در انتخابات سال ۹۲ بيشترين مشارکت (۱۰۳ درصد) را در پاي صندوق هاي راي داشته اند.

 

پیش بینی ۸۴ صندوق اخذ رای در شهرستان زیرکوه

فرماندار زيرکوه از پیش بینی ۸۴ صندوق اخذ رای در شهرستان زیرکوه خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲ صندوق برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۴۲ صندوق نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

 

حجت الله خانزداه با اشاره به پیش بینی ۲۷ صندوق اخذ رای سیار در سطح شهرستان، گفت: همچنین برای برگزاری انتخابات ۱۵ صندوق اخذ رای ثابت پیش بینی شده است.

 

 

همکاري ۷۰۰ نفر در برگزاري انتخابات ۷ اسفند در زيرکوه

وي ادامه داد: ۷۰۰ نفر در امر برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان زیرکوه همکاری دارند.

 

فرماندار زیرکوه درخصوص تعرفه های رای اختصاص داده شده به اين شهرستان نیز خاطرنشان کرد: تمام تعرفه های مورد نیاز شهرستان در اختیار ستاد انتخابات قرار گرفته و هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

 

فرماندار بشرويه: مشارکت 1200 راي اولي در سرنوشت سياسي کشور

فرماندار بشرویه گفت: هزار و ۲۰۰ نفر در بشرویه در انتخابات 7 اسفند برای اولین بار پای صندوق‌های رای می‌روند.

 

علی باقری با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در بشرویه، بیان کرد: ۲۷ شعبه اخذ رای در هفتم اسفند ماه سال جاری در این شهرستان آرای مردمی را جمع آوری می کنند.

 

 

برپايي ۳۷ شعبه ثابت و سيار در شهرستان بشرويه

وی با بیان اینکه ۱۹ شعبه اخذ رای در بشرویه و ۸ شعبه در ارسک بر پا می‌شوند، افزود: از این تعداد ۱۱ شعبه سیار و ۱۶ شعبه ثابت است.

 

فرماندار بشرويه گفت: ملت ايران اسلامي بارها ثابت كرده اند كه وفادار به ولايت و رهبري و نظام اسلامي هستند و قطعا در هفتم اسفند ماه نيز با حضور صد درصدي خود در انتخابات، دشمنان و بد خواهان اين نظام را مايوس و نااميد خواهند كرد.

 

استقرار 48 صندوق اخذ راي در شهرستان سربيشه

غلامرضا خدادادي فرماندار شهرستان سربيشه گفت: در شهرستان سربيشه  ۴۸ صندوق اخذ راي پيش بيني شده كه ۱۹ صندوق متعلق به بخش مركزي، ۱۷ صندوق در بخش مود و ۱۲ صندوق نيز براي بخش درح در نظرگرفته شده است.

 

به گفته وي از مجموع اين شعب ۱۳ شعبه ثابت و ۳۵ شعبه سيار است.

 

وي گفت: آنچه كه براي ما اهميت دارد مشاركت حداكثري مردم ولايتمدار ومومن شهرستان  سربيشه است كه اميد است همانند سال هاي گذشته با حضور حداكثري در پاي صندوق هاي رأي نقش خود را به خوبي ايفا کنند.

 

فرماندار سربيشه با بيان اينكه برگزار كننده اصلي انتخابات خود مردم هستند افزود:در روند برگزاري انتخابات بيش از ۷۶۰ نفر مشاركت دارند و بيشترين مسئوليت برگزاري انتخابات را هيات اجرايي برعهده دارد.

 

 

26  هزار واجد شرايط راي در سربيشه به پاي صندوق هاي راي مي روند

فرماندار نهبندان و رئيس حوزه انتخابيه «نهبندان و سربيشه» نيز در گفتگو با خبرنگار شبستان اعلام کرد: ۲۶ هزار و ۲۱۶ نفر در شهرستان سربيشه واجد شرايط راي دادن هستند.

 

امانت دار و  امين آراي مردم هستيم

معاون استاندار و فرماندار ويژه طبس با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري رأي مردم را حق الناس دانست و گفت: همانگونه كه رهبري نظام اعلام كرده اند «من از رأي مردم به هر كس كه باشد دفاع خواهم كرد» ما نيز وظيفه داريم امانت دار و امين رأي مردم باشيم.

 

مهدي اخوان صفار با اشاره به اينکه در انتخابات 7 اسفند دشمن چشم طمع به ايران دوخته است و از عزم و اراده دولت و ملت ناراحت است، افزود: ان شاءالله با هوشياري مردم و هدايت هاي رهبري و تلاش هاي دولت تدبير و اميد و تمامي مجريان انتخابات بتوانيم انتخاباتي با شكوه و با حضور حداكثري مردم در ۷ اسفند ماه داشته باشيم.

 

 

برپايي 57 شعبه اخذ راي در بزرگترين شهرستان کشور

فرماندار فردوس و رئيس حوزه انتخابيه «فردوس، سرايان، بشرويه و طبس» نيز اعلام کرد: همزمان با 7 اسفند، 57 شعبه اخذ راي در بزرگترين شهرستان کشور «طبس» برپا مي شود.

 

گفتني است، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی يکهزار و 31 دانش آموز طبسی اولین انتخاب خود را در عرصه ی سیاسی خواهند داشت.

 

استقرار ۳۱ شعبه اخذ راي در سرايان

محمد کريمي فرماندار سرايان در گفتگو با خبرنگار شبستتان در بيرجند با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب «راي مردم حق الناس است» افزود: اين فرمايش معظم له نصب العين تمامي مسئولان برگزارکننده انتخابات در شهرستان سرايان قرار گرفته است.

 

وي از استقرار ۳۱ شعبه اخذ راي در شهرستان سرايان خبر داد و گفت: از اين تعداد ۱۶ شعبه روستايي و ۱۵ شعبه شهري و ۱۸ شعبه ثابت و مابقي سيار است.

 

کريمي با تاکيد بر اينکه ساعت ۸ امروز صبح تبليغات کانديداها با آرامش کامل به پايان رسيد، اظهار داشت: اميدواريم در ساعات باقي مانده تا برگزاري انتخابات،‌ مردم نسبت به انتخاب کانديداي اصلح، نخبه، آگاه و متعهد و متخصص اقدام کنند.

 

 

۸۳۷ راي اولي در شهرستان سرايان به پاي صندوق هاي راي مي روند

فرماندار سرايان از آمادگي کامل اين شهرستان براي برگزاري يک انتخابات باشکوه خبر داد و با اشاره به اينکه تعرفه هاي راي و اقلام مورد نياز برگزاري انتخابات توزيع شده است، تصريح کرد: ساعت ۷ صبح فردا عوامل اجرايي در شعب مستقر و ساعت ۸ صبح به صورت رسمي انتخابات آغاز مي شود.

 

وي با بيان اينکه ۸۳۷ راي اولي در اين شهرستان فردا جشن انتخابات سياسي خود را جشن خواهند گرفت، يادآور شد: شهرستان سرايان ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمعيت دارد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما