شناسهٔ خبر: 11334056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

استقبال مردم و تشکیل صف درمقابل شعب اخذ رای در خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی از استقبال گسترده مردم از انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با حضور در مقابل شعب اخذ رای در سراسر این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید مسعود محولاتی ساعت 9:45 دقیقه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از ساعت هشت صبح و بازگشایی درهای شعب مردم با تشکیل صف در مقابل به انتظار رای دادن بودند.
وی ادامه داد: با شروع زمان رای گیری هم اینک بسیاری از شعب اخذ رای در خراسان رضوی شاهد استقبال گسترده مردمی است و امیدواریم با تداوم این حضور مردم انداختن رای خود به صندوقها را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات در آرامش کامل گفت: تمامی مقدمات و تمهیدات لازم فراهم و تعرفه مورد نیاز نیز در حوزه های انتخابیه تامین شده است.
وی افزود: افزون بر 9 میلیون تعرفه در سطح شعب اخذ رای خراسان رضوی توزیع شده و برای کمبودهای موردی نیز پیش بینی لازم از این محل صورت گرفته است.
محولاتی در مورد تخلفات انتخاباتی هم گفت: تا کنون موردی از تخلف سازماندهی شده در اطراف شعب و صندوقها نداشته ایم و نیروهای امنیتی، بازرسی و نظارت با دقت و حساسیت تامین امنیت و سلامت انتخابات را دنبال می کنند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور صبح روز جمعه در قالب فعالیت سه هزار و 508 شعبه اخذ رای در سطح استان خراسان رضوی آغاز شد.
برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 حوزه اصلی و 71 حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز مشهد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان به همراه 70 حوزه فرعی امر برگزاری آن را عهده دارند.
60 هزار نفر به عنوان مجری، ناظر، بازرس و نیروهای امنیتی دست اندرکار برگزاری انتخابات در خراسان رضوی هستند و از این تعداد 12 هزار نفر فقط تامین امنیت انتخابات، صندوقها و شعب اخذ رای را عهده دارند.
393 نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای کسب 18 کرسی خراسان رضوی رقابت می کنند. در مجلس خبرگان رهبری نیز مردم خراسان رضوی شش نماینده دارند که امروز رقابت میان 10 نامزد حاضر در این عرصه است.
از مجموع جمعیت شش میلیون و 200 هزار نفری خراسان رضوی چهار میلیون و 420 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند. از این تعداد 268 هزار و 205 نفر نیز رای اولی محسوب می شوند.
1906/1858

نظر شما