شناسهٔ خبر: 11340049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عزم و اراده ملی/ ۲۶۵

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی: ۱۵ هزار نفر وظیفه تامین امنیت انتخابات استان را برعهده دارند

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار نفر وظیفه تامین امنیت انتخابات در استان خراسان‌رضوی را برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید محسن صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا این لحظه گزارش صفوف طولانی در تمامی شعب اخذ رای در سطح استان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 393 نفر برای 18 کرسی نمایندگی در استان تلاش می‌کنند، گفت: به‌طور میانگین برای هر کرسی 21 نفر رقابت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد:‌ بالاترین میزان واجدین شرایط در حوزه انتخابیه مشهد و کلات با 2میلیون و 317‌هزار نفر و یک هزار و 109 شعبه اخذ رای بزرگترین حوزه انتخابیه و کوچکترین حوزه انتخابیه مربوط به شهرستان درگز با 51 شعبه اخذ رای و 55 هزار و 575 واجد شرایط رای است.

صادقی خاطرنشان کرد:‌ در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 47 نفر ثبت‌نام کردند که 29 نفر از آن‌ها رد‌صلاحیت شده و هشت نفر قبل از تایید شورای نگهبان انصراف دادند و یک نفر بعد از تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، انصراف داد و در حال حاضر نیز 10 نفر برای شش کرسی نمایندگی در انتخابات خبرگان رهبری رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری دارای یک حوزه اصلی و 70 حوزه فرعی است، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز دارای 12 حوزه اصلی و 61 حوزه فرعی در سطح استان است.

صادقی گفت: 15‌هزار نفر وظیفه تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند که از این تعداد 10 هزار و 524 نفر محافظان شعب اخذ رای و صندوق‌ها هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی ادامه داد: بیش از 3 هزار و 508 بازرس در روند اجرای انتخابات وظیفه بازرسی را انجام می‌دهند و 12‌هزار و 270‌نفر به عنوان ناظران شورای نگهبان در شعب حضور دارند و در مجموع 60‌هزار و 94‌نفر عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات استان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر داشتن شناسنامه و شماره ملی جهت شرکت در انتخابات برای هر یک از واجدان شرایط رای، گفت: داشتن کارت ملی الزامی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما