شناسهٔ خبر: 11340213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی: استقبال مردم گسترده است

مشهد -ایرنا - رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: میزان استقبال مردم از انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در این استان بسیار گسترده است

صاحب‌خبر -

سید محسن صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گزارشهای صبح تا بعد از ظهر امروز از سراسر خراسان رضوی حاکی از تشکیل صفوف طولانی مردم این استان در مقابل شعب اخذ رای است.
وی گفت: شرایط موجود نوید انتخاباتی پرشور و گسترده را می دهد.
او همچنین با اشاره به حضور 393 نامزد نمایندگی مجلس دهم در این استان ادامه داد: بر این اساس 21 نامزد برای هر کرسی نمایندگی مجلس از خراسان رضوی رقابت می کنند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سهم این استان از مجلس شورای اسلامی 18 کرسی نمایندگی است.
وی همچنین بزرگترین حوزه انتخابیه خراسان رضوی را در میان 12 حوزه اصلی حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی اعلام و بیان کرد: هم اکنون در حوزه انتخابیه مشهد و کلات 42 نامزد برای کسب هر کرسی مجلس حضور دارند.
صادقی افزود: هزار و 941 شعبه شهری، هزار و 567 شعبه روستایی و هزار و 52 شعبه سیار در سطح خراسان رضوی هم اینک در حال اخذ آرا مردم هستند.
وی با اشار ه به چهار میلیون و 400 هزار واجد شرایط اخذ رای در خراسان رضوی گفت: بالاترین میزان واجدین شرایط رای نیز در حوزه انتخابیه مشهد و کلات با جمعیت رقم دو میلیون و 317 هزار نفر است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: هزار و 109 شعبه اخذ رای نیز در بزرگترین حوزه رای گیری این استان فعال است.
وی کوچکترین حوزه انتخابیه استان را نیز حوزه درگز با 51 شعبه اخذ رای و 55 هزار و 575 واجد شرایط اعلام و بیان کرد: افزون بر 60 هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در خراسان رضوی هستند. صادقی گفت: چهار هزار دستگاه خودرو در عرصه انتخابات خدمت رسانی می کنند و سه بالگرد نیز وظیفه تامین یا انتقال صندوق و ملزومات انتخاباتی و بازدید بازرسان ویژه را بر عهده دارند.
وی افزود: در سطح شعب اخذ رای 22 فرآیند از 24 مرحله انتخابات به صوت الکترونیکی انجام می شود فقط دو مرحله شمارش و تجمیع آرا دستی است ضمن آنکه نیروهای فنی هم در صحنه حضور دارند.
1906/1858

نظر شما