شناسهٔ خبر: 11326138 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

فارس آماده حماسه‌ای دیگر

در آستانه هفتم اسفند و همزمان با سراسر كشور، استان فارس نیز آماده برگزاری یك انتخابات باشكوه و خلق حماسه ماندگاری دیگر می‌شود تا ثبت كند دوام ملت بزرگ ایران بر جریده عالم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا فارس، مردم سراسر استان فارس، پس از اتمام زمان تبلیغات انتخاباتی كه شور و شعف زایدالوصفی را زمینه‌سازی كرده و چهره شهرها و روستاهای استان را دگرگون كرده بود، نگاهشان به صبح جمعه هفتم اسفند است تا با حضور در شعب اخذ رای، اوج مدنیت را به جهانیان نشان دهند.
مردم شیراز نیز كه تا نیمه شب، شاهد فعالیت‌های تبلیغاتی هواداران و ستادهای انتخاباتی كاندیداهای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود و شبی پر هیاهو و شور و نشاط را در خاطر سپرد‌‌ه‌اند، اكنون و در فترتی یك‌روزه، فرصتی برای ارزیابی نهایی شاخص‌ها و تطبیق دادن آن با كاندیداهای مورد نظر خود هستند تا هفتم اسفند، با بصیرت و آگاهی كامل، رایی را به صندوق‌ها بریزند كه امید را برای 4 سال آتی همراه آنان كند.
حجم تبلیغات انجام شده در شهر شیراز بسیار وسیع‌تر و بیشتر از دوره‌های گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ارزیابی می شود.
اگرچه مسئولان اجرایی انتخابات در مركز استان فارس، طی یك‌هفته گذشته جز ارتباط‌ات تلفنی، هیچ ارتباط برنامه‌ریزی شده و رسمی را با خبرنگاران رسانه‌های مختلف نداشتند اما شواهد و اخبار ارسالی از سوی روابط‌عمومی‌های استانداری فارس و فرمانداری شیراز حاكی از آماده بودن تمام شرایط برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و آرام است.
سید محمد علی افشانی استاندار فارس گفته است: کاملا آماده برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه هستیم.
افشانی با تاكید براینكه در این دوره انتخابات فارس نیمه الكترونیكی برگزار می‌شود، تاكید دارد كه مردم با اعتماد و اطمینان، در انتخابات مشاركت كرده و سرنوشت خود را برای چهار سال آینده در مجلس شورای اسلامی و هشت سال آینده در مجلس خبرگان رهبری رقم می‌زنند.
وی اضافه كرد: در استان فارس 84 حوزه انتخابیه شامل 15 حوزه اصلی و 69 فرعی پیش‌بینی شده است كه در این حوزه‌ها 3 هزار و 11 شعبه اخذ رای، آرای مردم را اخذ خواهند كرد.
استاندار فارس یادآور شد: 45 هزار و 580 نفر عامل اجرایی در شعب اخذ رای مستقر خواهند شد و 13 هزار نیروی امنیتی و انتظامی نیز برای ایجاد امنیت در شعب و در تمام بخش های برگزاری انتخابات فعال خواهند بود.
افشانی با بیان اینكه تعرفه‌های انتخاباتی به فرمانداری‌های مراكز حوزه‌های انتخابیه سراسر استان فارس تحویل شده است، از حضور سه هزار و 500 نفر بازرس استاندار و وزارت كشور در شعب اخذ رای خبر داده و تاكید كرده است كه راه بر هرگونه تخلفی مانند استفاده از شناسنامه جعلی یا دو بار رای دادن بسته است.
در استان فارس تاكنون 289 كاندیدا برای 18 كرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی با یك‌دیگر رقابت خواهند كرد و در شیراز نیز تعداد كاندیداها 106 نفر رسیده است.
بر این اساس در فارس به ازای هر یك صندلی مجلس شورای اسلامی، 16 نفر و در حوزه انتخابیه شیراز به ازای هر یك صندلی 26.5 نفر با یكدیگر رقابت خواهند داشت.
همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز با حضور 8 كاندیدا، در استان فارس برگزار می‌شود.
براساس آخرین گزارش‌های اعلام شده، پرونده‌هایی در خصوص تخلفات انتخاباتی در شیراز و فارس تشكیل شده كه در شعب ویژه دادگستری استان فارس رسیدگی می‌شود.
 

نظر شما