شناسهٔ خبر: 67674472 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

شهردار قم:

فلسفه مجالس امام حسین(ع) ایجاد معرفت است

شهردار قم با بیان اینکه هرکسی سوار بر کشتی امام حسین(ع) شود ‌راه زندگی خودش را از میان ظلمت و حقیقت پیدا کرده است گفت: فلسفه مجالس امام حسین(ع) ایجاد معرفت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی سقائیان نژاد با حضور در جمع عزاداران هیئت خادم الرضا(ع) قم تصریح کرد: فسلفه مراسم برای امام حسین(ع) برای این است که در حقیقت معرفتی ایجاد شود و اگر معرفتی در دل ایجاد شود ،‌ محبت ایجاد می شود و اگر محبت در دل ایجاد شود انسان دنبال محبوب می رود و محبوب کیست؟ همان حسین(ع) و خدای حسین است.

وی افزود: بنابراین اگر محبوب امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می کنند،‌ انسان باید عمل کند، ‌پس مابین حقیقت و هدایت با ظلمت و ضلالت باید دست به انتخاب بزند و این مجالس تشکیل می شود که به عبارتی معرفت ایجاد شود و الحمدلله هیئت خادم الرضا(ع) در جذب جوانان به این مسیر موفق بوده است.

شهردار قم ادامه داد: به عنوان مثال اگر امشب که شب حضرت علی اکبر(ع) است محبت ایشان در دل جا بیفتد به قاعده این حرکت، دنبالش معرفت ایجاد می شود و کششی دارد که نجات دهنده است و می شود همان «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» و هرکسی سوار بر این کشتی بیاید، ‌راه زندگی خودش را از میان ظلمت و حقیقت پیدا کرده است.

وی با قدردانی از همه خادمین و دست اندرکاران هیئت خادم الرضا(ع) خاطرنشان کرد: امشب در این هیئت حضور یافته ایم تا توشه ای بگیریم و به نوبه خودم از همه دست اندرکاران هیئت تشکر کنم و خداقوتی را به آن ها می گویم و ان شاء الله با استقامت این راه را ادامه دهند.

انتهای پیام

نظر شما