شناسهٔ خبر: 11323744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکان تخلف در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تضمین‌کننده بقاء نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: با تدابیر اندیشیده شده امکان تخلف در انتخابات وجود ندارد.

سید موسی خادمی افزود: به دلیل ثبت کد ملی برای هر یک از رأی‌دهندگان امکان هر نوع سوءاستفاده مانند دوباره رأی دادن برای هر نفر غیرممکن است.

خادمی با بیان اینکه، برای هر صندوق چند نظارت، بازرس، نمایندگان فرماندار، نامزدها و اعضای هیأت اجرایی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: شرایط برای امنیت محیطی انتخابات فراهم است.

استاندار، حضور گسترده در انتخابات هفتم اسفند‌ماه را پشتوانه خوبی برای نظام و مسئولان در صحنه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: فراهم کردن زمینه حضور حداکثری، برقراری امنیت و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور مهم‌ترین راهبرد دولت است.

خادمی با اشاره به اینکه، انتخابات تبلور دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است، تصریح کرد: انتخابات یکی از مهم‌ترین جلوه‌های مشارکت مردم و از ابزارهای مهم برای قانونگذاری، اصلاحات و پیشبرد اهداف نظام‌های سیاسی و اجرایی است.

وی با یادآوری روند تبلیغات امسال در این استان گفت: نامزدها و هواداران آنها در این دوره قانونمند‌ترین تبلیغات را در کهگیلویه و بویراحمد برگزار کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت احوال 517 هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

به گفته خادمی، 20 هزار نفر عامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و پشتیبانی برای اجرای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد آموزش، ساماندهی و آماده انجام این امر سرنوشت‌ساز است.

استاندار ابراز داشت: تعرفه مورد نیاز حوزه‌های انتخابیه توزیع و تمام شرایط برگزاری مطلوب انتخابات فراهم شده است.

خادمی با بیان اینکه 771 شعبه اخذ رای در انتخابات هفتم اسفند امسال در این استان پیش‌بینی شده است، افزود: برای جمع‌آوری آرای مردم مناطق سخت‌گذر بالگرد پیش‌بینی شده است.

استاندار یادآور شد: از این تعداد شعب، 51 درصد شعبه اخذ رأی سیار در مناطق روستایی و عشایر و 49 درصد شعبه اخذ رای ثابت در مناطق شهری استان پیش‌بینی شده است.

خادمی تصریح کرد: در مجموع 337 مورد مربوط به حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 289 مورد مربوط به بویراحمد و دنا و 145 شعبه اخذ رای مربوط به گچساران و باشت است.

به گفته استاندار، 23 نامزد برای راهیابی سه نفر به مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: مردم این استان از میان دو داوطلب یک نفر را انتخاب و راهی مجلس خبرگان رهبری خواهند کرد.

انتهای پیام/82009/ط/د1000

نظر شما