شناسهٔ خبر: 11267299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

60 هزار نفر در شهرستان تکاب واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

مهاباد- ایرنا- فرماندار شهرستان تکاب گفت: 60 هزار نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند.

صاحب‌خبر -

ایرج ثقفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان از افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات، 77 درصد از جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: از این تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در تکاب، پنج هزار و 900 نفر رای اولی هستند که برای نخستین بار به پای صندوق های رای می روند.
شهرستان تکاب 78 هزار نفر جمعیت دارد.
ثقفی اظهار کرد: برای این دوره از انتخابات، 68 شعبه ثابت و سیار نیز برای این شهرستان پیش بینی شده است که کار اخذ آرا از شهروندان را در روز انتخابات بر عهده دارند.
وی گفت: از این تعداد شعب اخذ رای 27 شعبه در مناطق شهری، 23 شعبه در بخش تخت سلیمان و 18 شعبه نیز در بخش مرکزی تکاب پیش بینی شده است.
ثقفی افزود: در طول برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه بیش از 900 نفر در قالب اعضای هیات های اجرایی، بازرسی، نظارت، اعضای شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار نیز در شعب اخذ رای در روز انتخابات فعالیت خواهند داشت.
وی ادامه داد: با مهیا ساختن تمام تمهیدات لازم، این شهرستان خود را آماده برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه کرده است.
ثقفی افزود: از تمام امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی تکاب برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی نقص بهره گیری شده و پیش بینی های لازم برای تامین سلامت و امنیت انتخابات در شعب اخذ رای در روستاهای سخت گذر این شهرستان در صورت بارش برف و کولاک در روز انتخابات نیز انجام شده است.
فرماندار تکاب با تاکید بر اهمیت این دوره از انتخابات در فضای پسابرجام گفت: تشکیل مجلس کارآمد موجب تقویت بسترهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و اقتدار نظام در عرصه های بین المللی خواهد شد.
ثقفی اضافه کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه امسال حماسه دیگری در تاریخ ملت ایران برجای خواهد گذاشت.
وی افزود: انتخابات امسال عرصه نمایش اقتدار ملت ایران در منطقه و جهان خواهد بود.
شهرستان تکاب از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی است و جزو یکی از شعب فرعی استان به شمار می رود که در فاصله 309 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.
حوزه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی دارای دو کرسی نمایندگی است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده از میان 172 نفر داوطلب تایید صلاحیت شده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده از میان پنج نامزد تایید صلاحیت شده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
7514/6185/1905

نظر شما