شناسهٔ خبر: 11254475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی: حضور در انتخابات اعلام وفاداری به انقلاب اسلامی است

ارومیه- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان خوی گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، به معنای اعلام وفاداری به آرمان های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا لطفی در جلسه شورای اداری این دانشگاه با بیان اینکه مشارکت حداکثری انتخابات خواست امام(ره)، مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام است، اظهار کرد: حضور گسترده در پای صندوق های رای موجب تقویت اقتدار کشور می شود.
وی حضور در انتخابات را بر اساس فرامین بزرگان نظام یک تکلیف الهی دانست و افزود: مردم انقلابی و فهیم ایران اسلامی در این دوره از انتخابات با حضور حداکثری بر سر صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح، ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان و استکبار جهانی، به جهانیان اعلان خواهند کرد که در هر شرایطی حامی نظام و تابع ولایت فقیه بوده و همچنان پایبند به ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی، انتخاب اصلح را مهم ترین ارزش در انتخابات پیش رو بر شمرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ترسیم آینده کشور نقش بی بدیلی دارند و بر همین اساس همه هموطنان باید با آگاهی و بصیرت نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.
لطفی همچنین با تاکید بر حضور گسترده مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: انتخاب آگاهانه، موجب پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در 14 مرکز آموزش عالی شهرستان خوی بیش از 12 هزار و 500 نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند.
از حوزه انتخابیه خوی و چایپاره با 425 هزار نفر جمعیت و 263 هزار نفر واجد شرایط رای دادن، در هفتم اسفندماه با رای مردم در 232 شعبه پیش بینی شده از میان 21 داوطلب تایید صلاحیت شده، یک نفر به عنوان نماینده راهی مجلس دهم می شود.
به گزارش ایرنا، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.
30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده از میان 172 نفر داوطلب تایید صلاحیت شده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده از میان پنج نامزد تایید صلاحیت شده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
7128/1905

نظر شما