شناسهٔ خبر: 11242597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت تنگاتنگ 31 نامزد در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه میاندوآب گفت: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب 31 نفر با یکدیگر رقابت تنگاتنگی را آغاز کرده اند.

صاحب‌خبر -

ناصر امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این حوزه انتخابیه با دو نماینده در خانه ملت 62 نفر برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که در بررسی صلاحیت ها توسط هیات های نظارت و شورای نگهبان، صلاحیت 32 نامزد مورد تائید قرار گرفت.
وی اضافه کرد: یک نفر از نامزدها به حوزه انتخابیه مراغه و عجبشیر انتقالی گرفت و به این ترتیب تعداد نامزدهای تائید صلاحیت شده در این حوزه انتخابیه به 31 نفر رسید.
فرماندار ویژه میاندوآب از نامزدهای انتخابات خواست در این ایام با رعایت کامل اخلاق انتخاباتی برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند.
وی اضافه کرد: آنها باید به دور از هر گونه تخریب، تهمت و افترا بستر و فضایی آرام را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو فراهم کنند.
امیری با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نامزدها باید در امر تبلیغات تمام تلاش خود را در راستای ایجاد همبستگی و اقتدار ملی نظام و کشور به کار گیرند.
وی گفت: هیات اجرایی روند تبلیغات نامزدها را رصد کرده و با افرادی که خارج از مقرارت و قوانینی که برای آنها در نظر گرفته شده، فعالیتی داشته باشند، برخوردهای قانونی لازم را خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در 140 کیلومتری مرکز استان واقع شده و به همراه شهرستان های شاهین دژ و تکاب دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
برای این انتخابات در حوزه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با 325 هزار نفر جمعیت واجد شرایط در مجموع 296 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
در انتخابات هفتم اسفند ماه در آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه،خوی،سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط ، پلدشت ،چالدران ،چایپاره ،اشنویه ،سردشت ،شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.
7508/3020/6185/1905

نظر شما