شناسهٔ خبر: 11220243 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی معرفی شدند

ارومیه- ایرنا- نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی در جریان رقابت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، قربان احمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی روز شنبه در نشست مطبوعاتی، نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی را به شرح زیر اعلام کرد؛
*****
حوزه انتخابیه ارومیه:
1 ـ هادی بهادری
2 ـ فریبا حقیقی
*****
حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران:
1 ـ عین الله شریف پور
*****
حوزه انتخابیه سلماس:
1 ـ یعقوب رضازاده
*****
حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت:
1 ـ رسول خضری
*****
حوزه انتخابیه بوکان:
1 ـ انور حبیب زاده
*****
حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب:
1 ـ حجت الاسلام محمد میرزایی
2 ـ جواد علیزاده
*****
حوزه انتخابیه نقده و اشنویه:
عبدالکریم حسین زاده
*****
حوزه انتخابیه مهاباد: نامزدی معرفی نشده است.
به گزارش ایرنا، از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.
30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
3214/1905

نظر شما