شناسهٔ خبر: 11217762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران:

روحانیان اقلیتهای دینی با شوق تمام شرکت در انتخابات را تبلیغ می کنند

ارومیه- ایرنا- اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران گفت: روحانیان اقلیتهای دینی با شوق تمام شرکت در انتخابات را تبلیغ می کنند.

صاحب‌خبر -

مارنرسی بنیامین شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روحانیان اقلیتهای دینی در موعظه ها و سخنرانی های خود انتخابات را محور قرار داده اند و با تاکید بر اهمیت انتخابات بر شرکت گسترده در انتخابات هفتم اسفند تاکید می کنند.
وی ادامه داد: حضور در انتخابات به معنای شرکت در تعیین آینده سیاسی انقلاب اسلامی است و با توجه به این که جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای برای اقلیت های مذهبی در قانون اساسی قائل شده، بر اساس این امتیاز اقلیت های دینی می توانند نماینده منتخب خود را روانه خانه ملت کنند.
بنیامین با اشاره به توطئه های استکبار جهانی برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات گفت: طبیعت دشمن همواره شیطنت بوده است و سالیان متوالی با انواع ترفندها در صدد ضربه زدن به ایران بوده اند اما هیچ گاه به آرزوهای خود نرسیده اند.
اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران گفت: امروزه مسیحیان و تمام اقوام در ایران در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حضور دارند و باید گفت که این حضور فرصتی ارزشمند است که باید قدر آن را بدانیم.
بنیامین با بیان اینکه ایران اسلامی رنگین کمانی از قومیت ها است اظهار کرد: در ایران اسلامی تمام اقوام برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و باید قدردان زحمات خستگی ناپذیر دولتمردان بود و برای خلق حماسه ای باشکوه در پای صندوق های رای حاضر شویم.
وی ادامه داد: برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی تمام ملت ایران باید تلاش کند و با خلق حماسه ای بی مانند در هفتم اسفند وفاداری خود را به وطن و انقلاب نشان دهد.
اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران افزود: برگزاری باشکوه انتخابات یکی از مولفه های مهمی است که می تواند به جایگاه ایران در منطقه به خصوص خاورمیانه اعتباری مضاعف ببخشد.
بنیامین به وجه تمایز انتخابات ایران با انتخابات در سایر کشورهای جهان اشاره کرده و گفت: اینکه در کشوری مردم آزادانه و با عقاید و مذاهب مختلف در انتخابات شرکت و وکلای خود را انتخاب می کنند، آرای مردم به سرانجام می رسد و برگزیدگان ملت به مجلس راه می یابند، وجه تمایز و نقطه مثبت انتخابات در ایران است.
30 هزار نفر در زمینه برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان آذربایجان غربی سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نامزد تایید صلاحیت شده، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد حاضر در رقابت، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.
8135/ 5019 / 1876

نظر شما