شناسهٔ خبر: 11205588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تایید صلاحیت یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه بوکان از سوی شورای نگهبان

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان از تائید صلاحیت یکی دیگر از نامزدهای حوزه انتخابیه این شهرستان از سوی شورای نگهبان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جمال خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تایید صلاحیت این نامزد در روز دوم از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان، تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در بوکان به هشت نفر افزایش یافت.
نامزد تائید صلاحیت شده دو دوره نماینده مردم بوکان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی بوده است.
وی گفت: پیشتر این نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات اجرائی تائید صلاحیت شده ولی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود که وی دوباره به عرصه انتخابات بازگشت.
وی اضافه کرد: برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بوکان 24 نفر ثبت نام کرده بودند.
خسروی ادامه داد: به این ترتیب هم اکنون هشت نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان با یکدیگر به رقابت می پردازند.
خسروی اسامی این افراد را 1 - مهدی رستم زمان 2 ـ محمدقسیم عثمانی 3 ـ اسماعیل غفوری 4 ـ ناصر فرنیا 5 ـ صابر فلکی 6 ـ سلیمان فیضی 7 ـ جمشید مرزنگی و 8 ـ انور حبیب زاده اعلام کرد.
فرماندار بوکان افزود: تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه آغاز شده و تا یک روز مانده به زمان رای گیری ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوکان با 225 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
در انتخابات هفتم اسفندماه سالجاری از استان آذربایجان غربی 12 نماینده از میان 172 نامزد تایید صلاحیت شده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده از میان پنج نامزد تایید صلاحیت شده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام با سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/1905

نظر شما