شناسهٔ خبر: 67676437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

جمیله علم‌الهدی: رسانه و مدرسه به والدین کمک کنند تا فرزندانشان را شهادت‌ طلب تربیت کنند/نکند افرادی که در مراکز قدرت قرار می‌گیرند، به گذشته برگردند

جمیله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی اسلامیت جمهوری اسلامی را معنا کرد، تصریح کرد: «اگر این راه ادامه پیدا نکند، چه می‌شود؟ نکند افرادی که در مراکز قدرت قرار می‌گیرند به گذشته برگردند. حصارهای فرقه‌ای، قومی و تفرقه‌ای باعث ناامیدی و یأس مردم شود.»

صاحب‌خبر -

علم‌الهدی تاکید کرد: این تربیت شهادت طلبانه است که می‌تواند در مقابل استعمار و استمرار مقاومت کرده و گرنه دشمنان با فرهنگ مبتذل همه چیز را از بین می‌برند.

به گزارش فارس، جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس‌جمهوری فقید عصر دیروز در اجتماع عزاداران در حسینیه اعظم زنجان گفت: شهید رئیسی به برکت روضه امام حسین (ع) بهتر از خیلی‌های دیگر زندگی را معنا کرد و توانست ارزش‌ها و مسوولیت‌ها را معنا کند.

جمیله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی اسلامیت جمهوری اسلامی را معنا کرد، تصریح کرد: اگر این راه ادامه پیدا نکند، چه می‌شود؟ نکند افرادی که در مراکز قدرت قرار می‌گیرند به گذشته برگردند و حصار‌های فرقه‌ای، قومی و تفرقه‌ای باعث ناامیدی و یأس مردم شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسانی که مشغول تقسیم قدرت هستند، به وحدت و اسلامیت جمهوری توجه نکرده که توسط شهید رئیسی معنا و عینی شد، مردم نگران می‌شوند، تصریح کرد: شایسته نیست از راهی که آمدیم به عقب برگردیم، این کشور در جهان موفق شده و عزتی به دست آورده و قدرتمند شده و لازم است از این دستاورد‌ها صیانت شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه آنچه دین و معنویت و حقیقت‌گرایی را زنده نگه داشته همین روضه‌هاست، ادامه داد: توحید توسط امام حسین (ع) معنا شد و شهدای انقلاب اسلامی نیز پیروان امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) هستند و همانند آنان توحید را معنا کردند.

همسر رئیس جمهوری فقید با بیان اینکه شهادت علاوه بر دانستن، ادراک کردن نیز هست و شهید نور حق تعالی را مشاهده می‌کند و دیگران را نیز به مشاهده دعوت می‌کند، افزود: امروز در شرایطی هستیم که درخواست و طلب برای شهادت به سنت و سیره جوانان در ایران تبدیل شده و این سنت به سایر کشور‌ها هم صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای به خاطر بی‌معنایی دچار بیزاری از دنیا شدند، عده‌ای هم عاشق دنیا هستند و برای ماندن در دنیا به هر کار سخیفی دست می‌زنند، ولی عده دیگر که گروه رستگاران هستند، دنیا را دوست دارند، ولی دنیا را برای رسیدن به حق تعالی قربانی می‌کنند، تصریح کرد: اصحاب رسانه به کمک اصحاب مدرسه بیایند و به پدران و مادران کمک کنند تا فرزندان خودشان را شهادت طلب تربیت کنند.

علم‌الهدی تاکید کرد: این تربیت شهادت طلبانه است که می‌تواند در مقابل استعمار و استمرار مقاومت کرده و گرنه دشمنان با فرهنگ مبتذل همه چیز را از بین می‌برند.

وی با یادآوری اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی بدون برخورداری از پیروان راستین که همانند یاران امام حسین (ع) توحید را معنی کردند، به پیروزی نمی‌رسید، افزود: صرفاً معنی کردن کافی نیست و باید درک صحیحی از آن داشت، از این رو شهدا جزو اقشاری هستند که به این درک از حقیقت رسیده و تلاش می‌کنند تا سایرین را نیز به دیدن واقعیت‌ها و نور حق تعالی دعوت کنند.

علم‌الهدی در ادامه با یادآوری اینکه یکی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی، درک صحیح از زندگی به برکت روضه امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: معنای واقعی زندگی به معنای ارزش‌ها و مسوولیت‌ها در دولت سیزدهم تبدیل شد، لذا این راه باید تداوم داشته باشد و نباید به گذشته بازگردیم و با عملکردمان باعث رنجش و ناامیدی مردم شویم.

نظر شما