شناسهٔ خبر: 11196355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک نامزد انتخابات مجلس در مهاباد انصراف داد

مهاباد- ایرنا- فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان مهاباد از انصراف یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

جعفر کتانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر انصراف این داوطلب، صلاحیت یکی دیگر از داوطلبان این حوزه نیز از سوی شورای نگهبان تایید و اعلام شده است.
وی گفت: به این ترتیب هم اکنون 12 نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان با یکدیگر به رقابت می پردازند.
کتانی اضافه کرد: برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مهاباد 46 نفر ثبت نام کرده بودند که از این افراد هم اکنون تنها 12 نفر در عرصه رقابت سیاسی باقی مانده اند.
کتانی اسامی این افراد را 1 - کیوان امید فر 2 ـ آزاد (ایوب) بیژنی 3 ـ قادر پیروتی اقدم 4 ـ احمد بهشتی 5 ـ بایزید جنگلی 6 ـ قادر (خالد) چوپانی 7 ـ رشید راسخی 8 ـ محسن دانشور 9 ـ سید قادر محمدی 10 ـ عثمان احمدی 11 ـ جلال محمودزاده و 12 ـ حسین نصیری چیانه اعلام کرد.
وی افزود: تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از دیروز پنجشنبه آغاز شده و تا یک روز مانده به زمان رای گیری ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.
6185/1905

نظر شما