شناسهٔ خبر: 67677328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ترامپ با چه اسلحه‌ای ترور شد؟/نظر پزشکان کاندیدای انتخابات آمریکا

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی به ارزیابی پزشکان از وضعیت سلامتی‌اش بعد از حادثه ترور شنبه پرداخته و از کار سرویس مخفی آمریکا برای نجات خود و از پای درآوردن فرد مهاجم تمجید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه که ۲ روز پیش طی یک سخنرانی در جمع هوادارانش مورد سوء قصد قرار گرفت، گفت که پزشکان او معتقدند جان به در بردن او از این ترور که با یک تفنگ AR-۱۵ انجام گرفت، یک معجزه بوده است.

عصر شنبه گذشته، در گردهم‌آیی کارزار انتخاباتی ترامپ در باتلر ایالت پنسیلوانیا تیراندازی شد. طی این تیراندازی که با سوء قصد به جان رئیس‌جمهور پیشین آمریکا انجام گرفت، گوش راست او زخمی و ترامپ مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شد.

تیراندازی فرد مهاجم پیش از آن‌که نیروهای سرویس مخفی او را از متوقف کنند، یکی از حضار در این گردهم‌آیی را کشت و ۲ تن دیگر را به شدت مجروح کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که ترامپ در این باره به روزنامه نیویورک‌پست گفت: دکتر در بیمارستان گفت که هیچ وقت چیزی شبیه به این ندیده و آن را یک معجزه خواند.

او  افزود که پزشکش گفته، تا به حال، شاهد جان به در بردن کسی از شلیک با یک AR-۱۵ نبوده است.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین درباره عملکرد نیروهای سرویس مخفی برای نجات و خارج کردن او از صحنه ترور گفت: کارشان خارق‌العاده بود. آن‌ها او (مهاجم مسلح) را با یک گلوله، درست بین ۲ چشمش، از پا در آوردند.

ترامپ همچنین در این گفت‌وگو مطرح کرد، تا جایی که می‌داند، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند از دیوان بین‌المللی دادگستری بخواهد که بررسی ۲ پرونده علیه او را لغو کند.

برچسب‌ها:

نظر شما