شناسهٔ خبر: 11235053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار بازرسی آذربایجان غربی درباره حضور مسئولان در ستادهای انتخاباتی

ارومیه-ایرنا- روابط عمومی اداره کل بازرسی آذربایجان غربی در خصوص شرکت مدیران و مسئولان شهری و استانی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در ستادهای انتخاباتی اطلاعیه ای صادر کرد و نسبت به اقدام غیرقانونی افراد در این زمینه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه بازرسی کل استان آذربایجان غربی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا، گرفته؛ آمده است:
بر اساس گزارش واصله به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان، برخی از مدیران و مسئولان شهری و استانی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در ستادهای انتخاباتی حضور یافته و گاهی مبادرت به سخنرانی به نفع کاندیدای خاص می کنند که در این خصوص امکان تفکیک عنوان و مسئولیت (شخصیت حقیقی مسئولان از شخصیت حقوقی آنها) وجود ندارد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: لذا در راستای اجرای بند 2 مصوبه ششمین جلسه کمیته اصلی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی آذربایجان غربی که در مورخه 29 بهمن 1394 با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه به تصویب رسید و همچنین به موجب بند(ج) ماده 11 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، به منظور جلوگیری از هر گونه شائبه دخالت مسئولان در انتخابات، مقتضی است که مدیران و مسئولان شهری و استانی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان غربی با توجه به ممنوعیت قانونی، از حضور و ایراد سخنرانی در ستادهای انتخاباتی به طور اکید خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.
30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده از میان 172 نفر داوطلب تایید صلاحیت شده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده از میان پنج نامزد تایید صلاحیت شده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
3214/1905

نظر شما