شناسهٔ خبر: 11256231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت تبلیغاتی نامزدها شور انتخاباتی در بوکان را افزایش داد

مهاباد- ایرنا- شور انتخاباتی در شهرستان بوکان با جدی تر شدن رقابت سیاسی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بوکان افزایش چشمگیری پیدا کرده است و هر کدام از نامزدها در صدد کسب نظر مردم با روشهای مرسوم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان بوکان و روستاهای بخش مرکزی و سیمینه به ویژه هواداران نامزدهای انتخابات از آغازین ساعات روز پنجشنبه با شور و نشاط ویژه ای در خیابان ها و کوچه ها تبلیغات برای نامزدهای مورد نظر خود را آغاز کرده اند.
با گذشت زمان و کاهش زمان تبلیغات نامزدها، هیجان در بین هواداران آنها بیشتر شده و جبهه بندی جناح های سیاسی و مورد حمایت قرار گرفتن نامزدها توسط جناح های مختلف سیاسی موجود در کشور این شور و نشاط را افزایش داده است.
در این روزها به خصوص اواخر روز و شب ها، اجتماع هواداران نامزدها در داخل ستادهای تبلیغاتی و اطراف آن که با پخش آهنگ های محلی به صورت زنده و سخنرانی نامزدها و طرفداران آنها فضائی کاملا تبلیغاتی به این شهر بخشیده است.
بعضی از نامزدها نیز با کرایه خودروهایی، روستائیان را به محل ستادهای خود انتقال می دهند تا در برنامه سخنرانی های خود شرکت داده و آنها را به برنامه های خود آشنا سازند.
با تصویب شورای تامین شهرستان مبنی بر اینکه نامزدها حق ندارند در فضاهای روباز و در نقاط پرتردد شهر ستاد تشکیل دهند، تبلیغات نامزدها و هواداران آنها به خیابان های حاشیه شهر که زمانی سوت و کور بود، کشیده شده است.
در این میان یکی از نامزدها، با ترتیب دادن قرعه کشی در محل گردهمایی های شبانه طرفدارنش، اقدام به برگزاری قرعه کشی در بین افراد می کند که برندگان خوش شانس هر شب صاحب یک تبلت و یا چند کیسه برنج می شوند.
برای تسهیل در امر تبلیغات نامزدها و با هدف حفظ زیبایی شهر و جلوگیری از ایجاد آلودگی های بصری و تخریب دیوارهای شهر، 18 جایگاه ویژه پیش بینی شده است و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از آن استفاده می کنند.
بر اساس قانون انتخابات، نصب تبلیغات خارج از اماکن پیش بینی شده، تخلف بوده و از این رو داوطلبان و اعضای ستاد آنها فقط می توانند در محل ستادهای خود و یا اماکنی که از سوی شهرداری پیش بینی شده است، به انجام تبلیغات محیطی بپردازند.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بوکان هشت نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت می پردازند.
در این دوره 185 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان پیش بینی شده است.
شهرستان بوکان 225 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 171 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/1905

نظر شما