شناسهٔ خبر: 11258163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصراف چهار نامزد دیگر از ادامه رقابت انتخابات مجلس در ارومیه

ارومیه- ایرنا- فرماندار شهرستان ارومیه گفت: چهار نفر دیگر از نامزدهای انتخاباتی این شهرستان از ادامه رقابت برای حضور در مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

صاحب‌خبر -

عباس حسن خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محسن امامی قشلاق، حسین مظاهری، میرعلی مولا و احمد غلامی رضایی چهار نامزدی هستند که با حضور در فرمانداری ارومیه انصراف خود را اعلام کرده اند.
وی اضافه کرد: پیش از این 43 نفر داوطلب رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه بودند که با انصراف این چهار نفر، تعداد داوطلبان حاضر در این رقابت سیاسی به 39 نفر کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، سه نفر دیگر پیش از این از تعداد 46 نامزد تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه ارومیه کنار رفته بودند.
پیش از این و طی هفته جاری، یک نفر به علت تغییر حوزه، یک نفر به علت رد صلاحیت و یک نفر نیز به جهت انصراف از جرگه رقابت در شهرستان ارومیه خارج شده بودند.
شهرستان ارومیه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت و 733 هزار نفر واجد شرایط رای دادن، سه کرسی در خانه ملت دارد و برای اخذ آرای مردم در این حوزه 413 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
12 نفر منتخب مردم برای حضور در مجلس دهم از آذربایجان غربی راهی خانه ملت خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اقلیت های دینی استان نیز دو نماینده شامل یک نماینده ارامنه و یک نماینده آشوریان را انتخاب خواهند کرد.
2093/1905

نظر شما