شناسهٔ خبر: 11260256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیست اصلی نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان ارومیه مشخص شد

ارومیه- ایرنا- لیست اصلی نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان ارومیه توسط شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور، هادی بهادری، مجید دوکانلوی میلان و الهه سرشار را به طور رسمی به عنوان نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه معرفی کرد.
پیش از لیست انتخاباتی شورای اصلاح طلبان آذربایجان غربی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان غربی نیز لیستی جداگانه متشکل از علی ملازاده، عابد فتاحی و مصطفی فروزان منتشر کرده بود.
از آذربایجان غربی 12 نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه هفت گانه ماکو، شوط، پلدشت، چالدران ـ خوی، چایپاره ـ سلماس ـ نقده، اشنویه ـ مهاباد ـ بوکان و پیرانشر، سردشت یک نماینده است.
30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده از میان 172 نفر داوطلب تایید صلاحیت شده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده از میان پنج نامزد تایید صلاحیت شده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
3214/1905

نظر شما