شناسهٔ خبر: 66619157 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مختاری خبر داد؛

اجرای ۱۱ هزار برنامه توسط کاروان‌های «زیر سایه خورشید»

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از حضور ۶۹ کاروان زیر سایه خورشید در ۲۱۰۰ نقطه کشور خبر داد و گفت: امسال این کاروان‌ها بیش از ۱۱ هزار برنامه اجرا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این برنامه مجتبی مختاری طی سخنانی با اشاره به ضرورت اتصال با ائمه (ع) گفت: همه ما دوست داریم یک نقطه اتصال با آستان امام معصوم داشته باشیم و برخی ایام خاص بهانه‌ای برای نزدیکی با امام است، تا از این ساحت آرامش بگیریم و متصل به انرژی بی‌نهایت اهل بیت (ع) شویم.

وی ادامه داد: بهترین نقطه اتصال در زیارت به وجود می‌آید اما گاهی به هر دلیلی این فرصت فراهم نمی‌شود، حال اگر دلی متصل به امام شود حال و هوای زیارت شکل می‌گیرد. کاروان‌های زیر سایه خورشید توسعه صحن و سرای رضوی در سراسر کشور است و ۱۷ سال است که کاروان‌هایی با عنوان کاروان‌های رضوی متشکل از جمعی از خدام به نقاط مختلف کشور رفته و حال و هوای زیارت را برای مردم به ارمغان می‌برند.

مختاری از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نقطه کشور خبر داد و گفت: ۶۹ کاروان امسال در نقاط مختلف کشور نظیر شهرها و روستاهای دور افتاده، عشایر، هنگ‌های مرزی و… حضور پیدا می‌کنند و پیش‌بینی شده در مجموع بیش از ۱۱ هزار برنامه و رویداد برگزار کنند.

وی ادامه داد: پرچم امام رضا (ع) تداعی بوی پیراهن یوسف را دارد و مردم با این دریچه زائر امام رضا (ع) می‌شوند و در می‌یابند که امام رضا (ع) آنها را فراموش نکرده است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در برخی مراکز خاص خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های مهم کاروان‌های زیر سایه خورشید حضور در برخی مراکز منازل شهدا و جانبازان، آسایشگاه جانبازان، منازل علما، مراکز دانش بنیان، مجموعه‌های صنعتی و اداری، خانه‌های سالمندان، زندان‌ها، بیمارستان‌ها و… است. در مجموع جنس کاروان‌های زیر سایه خورشید برای کسانی است که امکان تشرف ندارند

مختاری با اشاره به برگزاری جشن‌های بزرگ میدانی و اجتماعات با حضور خدام در قالب برنامه‌های زیر سایه خورشید گفت: زیر سایه خورشید تبدیل به یک رویداد بزرگ مردمی شده که همه ساله شکل می‌گیرد البته بانی آستان قدس رضوی است اما کار مردمی است و همه هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی درباره برنامه‌های زیر سایه خورشید در خارج از کشور گفت: در فضای بین‌الملل جریان زیر سایه خورشید امسال با دستور تولیت آستان در کشورهای مختلف هم رقم می‌خورد و در این راستا کاروان‌ها امسال در ۱۸ کشور حضور پیدا می‌کنند. این برنامه فقط مختص مسلمانان و شیعیان نیست و خدام امام رئوف در جمع پیروان دیگر ادیان حضور پیدا می‌کنند و کارشناس یا استادی که به زبان مسلط است هم توضیحاتی را ارائه می‌کند. یک قاری بین‌المللی هم با کاروان حضور دارد. هزینه این کاروان‌ها هم بر عهده میزبان و مردم همان کشور است.

مختاری ادامه داد: حضور در مراکز قرآنی و اسلامی و اهل تسنن دیگر کشورها، اجرای برنامه در حرم‌های اهل بیت و همچنین حضور در جمع رزمندگان مقاومت سوریه و عراق هم از برنامه‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی درباره کشورهایی که کاروان‌ها در آن حضور پیدا می‌کنند، گفت: خدام امام رضا (ع) امسال در کشورهایی چون بنگلادش، نپال، هند، پاکستان، افغانستان، کشمیر، عراق، سوریه، لبنان، انگلستان، گرجستان، آلمان، هلند، بلژیک، سوئد، مالزی، ایرلند، تاتارستان و برخی دیگر کشورها حضور پیدا می‌کنند.

وی از تلاش خدام برای آزادی زندانیان خبر داد و گفت: در کنار برگزاری جشن‌ها اتفاقات دیگر مثل آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و حتی گاهی جرایم عمد هم در دستور کار است و خادمان هم در موضوع گرفتن رضایت از شاکیان و هم در جمع‌آوری کمک برای پرداخت بدهی‌ها و دیون زندانیان تلاش می‌کنند.

نظر شما