شناسهٔ خبر: 66614927 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

غلامرضایی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسکانیوز خبر داد؛

اجرای موفق فاز یک واکسن آلزایمر در مرکز تحقیقات بیمارستان فرهیختگان

رئیس بیمارستان فرهیختگان از اجرای موفق و نتیجه مطلوب فاز یک و ایمنی واکسن آلزایمر در مرکز تحقیقات این بیمارستان خبر داد و گفت: فاز دوم و بررسی عملکرد واکسن نیز در حال آماده‌سازی است و به روی ۱۰۰ بیمار آلزایمری انجام خواهد شد.  

صاحب‌خبر -

حمیدرضا غلامرضایی جراح کلیه و مجاری ادراری، فلوشیپ پیوند کلیه، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و رئیس بیمارستان فرهیختگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمارستان فرهیختگان از نظر دانشگاهی general hospital محسوب میشود ما همه بخش های جنرال و عمومی را داریم که البته در بخش هایی در حال سرآمد شدن هستیم.

بیشتر بخوانید:

افق‌های جدید، پیش‌روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان

وی ادامه داد: اطفال، داخلی، زنان و جراحی ۴ بخش اصلی هستند که بیمارستان‌های آموزشی بایستی داشته باشند اما میتوانند در حیطه های فوق تخصصی ورود کنند که بر همین اساس ما در بیمارستان فرهیختگان در حوزه‌های پیوند کلیه، پانکراس، کبد و قلب ورود کرده‌ایم.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: پیوند مغز و استخوان را هم پیگیری کردیم اما هم خود عمل پیوند هزینه بسیار بالایی داشت و هم اینکه تنها مقدمات آماده سازی آن چندین میلیارد تومان هزینه داشت و با وجود اینکه طبقه هفتم بیمارستان را برای این کار اختصاص داده بودیم متاسفانه موفق به جذب اسپانسر نشدیم اما اگر بتوانیم بخش های پیوند کبد و پانکراس را راه اندازی کنیم یکی از بزرگترین اقدامات را انجام داده ایم.

بخش‌های پیوند کبد و پانکراس به زودی راه‌اندازی می‌شوند

وی با اشاره به اینکه یک بار درخواست بیمارستان فرهیختگان برای دریافت مجوز پیوند کبد توسط وزارت بهداشت رد شده است بیان کرد: اما مجوز پیوند پانکراس را دریافت کرده ایم و تنها منتظر دریافت یک عضو لوزالمعده هستیم تا پیوند همزمان کلیه و پانکراس را در بیمارستان فرهیختگان انجام دهیم.

غلامرضایی افزود: به زودی و در اولین فرصت پیوند پانکراس را در بیمارستان فرهیختگان انجام خواهیم داد که دکتر چاووشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و با یک پزشک دیگر هم به عنوان پزشک میهمان قرارداد بسته‌ایم و پکیج پیوند کبد و پانکراس بیمارستان فرهیختگان کاملا آماده شده است.

وی اضافه کرد: برای پیوند کبد باید کمیسیون ماده ۲۰ مجوز بدهد و ما این موضوع را حتما تا تحقق کامل پیگیری میکنیم تا موافقت اصولی را کسب کنیم چرا که این پیوند در ایران نتایج بسیار خوبی دارد و میتوان در این حوزه وارد رقابت شد و اگر خدا بخواهد امسال میتوانیم پیوند کبد و پانکراس را انجام دهیم.

رئیس بیمارستان فرهیختگان با تاکید بر اینکه آن چیزی که در زمینه سلامت تحول ایجاد میکند نیروی انسانی توانمند است، ادامه داد: اگر بخواهیم در دنیا شناخته و مطرح شویم علاوه بر برخورداری از یک سایت فعال باید در شبکه های اجتماعی هم حضور پررنگی داشته باشیم.

وی در خصوص فرآیند شکل گیری بیمارستان های هوشمند نیز گفت: بیمارستان های هوشمند نیازمند زیرساخت های بسیار عظیمی هستند که بودجه فراوانی را هم می‌طلبد. این بیمارستان‌ها هم در حیطه صرفه جویی انرژی میتوانند هوشمند باشند و هم اینکه در بخش پزشکی خیلی از حوزه ها از جمله شرح حال بیمار میتواند الکترونیک انجام شود که برنامه ریزی هایی برای این بخش در بیمارستان فرهیختگان انجام شده اما به جهت بودجه های سنگین پیشرفت چندانی نداشته ایم.

جذب رزیدنت اطفال، جراحی و بیهوشی از مهرماه ۱۴۰۳

غلامرضایی با اشاره به فیلد آموزشی بیمارستان فرهیختگان نیز خاطرنشان کرد: بیمارستان فرهیختگان از ۱۵ رزیدنت جراحی فک برخوردار است ضمن اینکه رزیدنت های بخش اطفال، جراحی و بیهوشی نیز با مجوزی که دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دریافت کرد از مهر ۱۴۰۳ وارد بیمارستان میشوند. برای رزیدنت اورولوژی هم اقدام کرده ایم که به محض تایید در این رشته هم اقدام به جذب رزیدنت خواهیم کرد علاوه بر این انترن و پزشک عمومی هم تربیت میکنیم و بالای هزار نفر انترن و پرستار در سال در بیمارستان فرهیختگان آموزش می‌بینند.

مرکز تحقیقات بیمارستان فرهیختگان رتبه اول مرکز تحقیقات علوم پزشکی ایران

وی با اشاره به مرکز تحقیقات بیمارستان فرهیختگان هم تصریح کرد: مرکز تحقیقات بیمارستان فرهیختگان یک مرکز تحقیقات همگرا علوم پایه و بالینی است و رتبه یک مرکز تحقیقات علوم پزشکی ایران را به خود اختصاص داده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: این مرکز شاید قریب به ۱۰۰ مقاله، تعداد زیادی کتاب و پروژه های تحقیقاتی انجام داده است و دو مورد از پژوهش های شاخصی که در این مرکز در دست انجام است یکی پروژه واکسن آلزایمر است که فاز یک و ایمنی واکسن انجام شده است و نتایج خوب و موفقیت آمیز آن هم اعلام شده است و فاز دو هم در حال آماده سازی است و انشالله واکسن بسیار مطلوب و نتایج خوبی خواهد داشت در واقع فازهای بعدی فاز بررسی عملکرد واکسن است که به روی ۱۰۰ بیمار آلزایمری انجام خواهد شد.

نتایج مطلوب سلول درمانی در بیماران دیستروفی عضلانی

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پژوهش های شاخص مرکز تحقیقات بیمارستان فرهیختگان، سلول درمانی در بیماران دیستروفی عضلانی است که این مورد هم در فاز یک نتایج مطلوبی داشته و مقدمات فاز دو هم در حال انجام است.

بخش‌های قلب، ریه، هماتولوژی و جراحی فک امسال افتتاح می‌شوند

غلامرضایی اضافه کرد: بیمارستان فرهیختگان دارای ۳۲۰ تخت است که ۲۴۸ تخت آن مجوز بهره برداری دارد و حدود ۱۷۰ بیمار داریم و تلاش میکنیم بخش های جدید را به افتتاح برسانیم که بخش های قلب، ریه، هماتولوژی، بخش جراحی فک و توسعه بخش های اعصاب و ارتوپدی را امسال در برنامه داریم.

رئیس بیمارستان فرهیختگان گفت: ۵۰ نفر عضو هیئت علمی اعم از متخصص و فوق تخصص و ۲۰۰ پزشک میهمان و بالغ بر ۴۰۰ نفر هم در حوزه درمان و پشتیبانی در بیمارستان فرهیختگان فعالیت میکنند ضمن اینکه یک سری از بخش ها را هم برون سپاری کرده ایم.

طرح پایش سلامت در دانشگاه آزاد اجرایی شود

وی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: بخشی را امسال برای پایش سلامت طراحی کرده ایم و حدود ۴۰۰ متر هم فضا برای آن درنظر گرفته ایم اما هنوز نتوانسته ایم این بخش را فعال کنیم. مدیران و مسوولان با وجود اینکه میدانند اثر پیشگیری و بهداشت بیشتر از درمان است ولی در هزینه کرد دچار مشکل هستند و به هر حال پرسنل باید پرونده سلامت داشته باشند تا پیش از اینکه از خط سلامت عبور کنند شناسایی شوند البته به جز کارکنان پیشنهاد پایش سلامت دانشجویان دانشگاه آزاد و ورودی‌های جدید را هم مطرح کرده ایم که امیدواریم اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما