شناسهٔ خبر: 66660372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

صالحی‌آرا در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

بنیاد شهید موظف به پرداخت کامل شهریه دانشجویان ایثارگر شد

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد بااشاره به شکایت دانشجویان مبنی بر اجرایی نشدن ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: دیوان عدالت اداری، بنیاد شهید را موظف به پرداخت کامل شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز ایثارگر کرد.

صاحب‌خبر -

احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ ابلاغیه‌ای به صورت قانون به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن یکسری محدودیت‌ها برای پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر و شهریه پرداز بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شد و دیگر ماده ۶۶ این قانون به صورت کامل اجرا نمی‌شد.

بیشتر بخوانید:

معافیت سربازی برای تدوین پایان‌نامه‌ با موضوع دفاع مقدس

وی با بیان اینکه این ابلاغیه موجی از گلایه‌های دانشجویان عضو جامعه ایثارگری را ایجاد کرد، گفت: تعداد زیادی از دانشجویان به دیوان عدالت اداری کشور نسبت به این ابلاغیه شکایت کردند. دیوان نیز با توجه به قانونی بودن ماده ۶۶؛ کل این آیین نامه یا ابلاغیه را مخدوش کرد و در چندین مرحله تمام ابلاغیه بر گردانده می‌شود.

صالحی آرا با ذکر مثالی بیان کرد: به عنوان مثال در اواخر سال گذشته دیوان عدالت اداری کشور، موضوع تخفیف شهریه دانشجویان بدون آزمون را رد کرد و بیناد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد تا شهریه آنان را پرداخت کند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین در دو هفته اخیر نیز بخش‌های دیگر این ابلاغیه لغو خواهد شد. علاوه بر آن؛ تا چند مدت آینده کل موضوع به وضعیت قبل از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باز خواهد گشت. در چنین شرایطی، بنیاد شاهد و ایثارگران موظف است که شهریه دانشگاه خانواده شهدا و فرزندان آنان(ایثارگران) را به صورت کامل به مراکز آموزش عالی پرداخت کند.

گفتنی است؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران موظف است نسبت به تأمین و پرداخت صد درصد (۱۰۰%) هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد (همسر و فرزندان شهدا)، جانباران بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و آزادگان و همسر و فرزندان آنان را که در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام نور، شبانه‌ دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه ‌بگیر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل می ‌باشند، اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما