شناسهٔ خبر: 66785231 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

زیادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

شرکت بیش از ۱۰۰۰دانشجو در دومین رویداد صدرا/ ۳۵ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران جذب صنایع شدند

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از شرکت بیش از هزار دانشجو در دومین رویداد صدرا خبر داد و گفت: ۳۵ دانشجوی ما به صورت قطعی جذب صنایع و شرکت‌هایی از جمله شفادارو، جی و فناوران نانومقیاس شدند.

صاحب‌خبر -

حکیمه زیادی مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،اظهار کرد: دومین رویداد صدرا دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با همایش بین المللی سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

هدف‌گذاری«بورسیه صنعتی» در اجرای طرح پویش/ ۲۲۰ دانشجوی علوم پزشکی در رویداد صدرا ثبت‌نام کردند

وی با اشاره به اینکه اولین دوره این رویداد ۸ و ۹ اسفندماه با حضور تعدادی از صنایع و شرکت‌های دارویی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، صنایع شیمیایی و غذایی برگزار شد، ادامه داد: در رویداد اخیر هدف ما دنبال کردن آورده‌های رویداد اول و همین طور خروجی های ناشی از آن بود.

امضای ۴ تفاهم‌نامه

زیادی افزود: به این ترتیب تفاهم نامه هایی که در رویداد اول پیش نویس آنها تهیه شده بود در دومین دوره رویداد صدرا از ۹ پیش نویس تفاهم نامه ۴ تفاهم نامه به امضای قطعی رسید و ۳ تفاهم نامه دیگر شامل فدراسیون کسب وکار نیز در ماه جاری به نتیجه میرسد چرا که فرصت حضور در رویداد برای اینها فراهم نشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تفاهم نامه همکاری با این صنایع در حوزه های مختلف بود. انجمن مدیریت کیفیت ایران، شرکت بهار زیست آزما پژوه، شرکت سلامت پویش ژن وسلول و شرکت کیمیا اندیشه طب از جمله این ۴ شرکت هستند که تفاهم نامه همکاری با آنها منعقد شد.

زیادی تصریح کرد: در اولین دوره رویداد صدرا قریب به ۲۸۰ نفر ثبت نام برای ورود به طرح پویش داشتیم که ۸۵ مورد از این تعداد به مصاحبه معرفی شدند در دوره دوم پیگیری های لازم از صنایع و شرکتها را انجام دادیم ضمن اینکه رایزنی های لازم برای ظرفیت جذب بیشتر را انجام دادیم و با پیگیری های انجام شده در نهایت ۳۵ دانشجوی ما به صورت قطعی جذب این صنایع و شرکتها از جمله شفادارو، جی و فناوران نانومقیاس شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از هزار دانشجو از دومین دوره رویداد صدرا بازدید داشتند، افزود: تعداد شرکتهای حاضر در این دوره از رویداد به دلیل فضای محدود و برگزاری همایش نسبت به اولین دوره محدودتر بود و ۲۶ شرکت به صورت حضوری در رویداد مستقر بودند و نزدیک به ۵۸ مصاحبه انجام شد که پیگیری های مربوط به قراردادها و قطعی شدن همکاری آنها نیز ماه جاری به سرانجام میرسد.

زیادی خاطرنشان کرد: ۱۰ شرکت برای اولین بار بود که در این رویداد شرکت میکردند و ظرفیت جذب بالغ بر ۲۵ دانشجو در این دوره از رویداد فراهم شده است.

احصا چالش‌های «دانشگاه، صنعت و حکمرانی» در دومین رویداد صدرا

وی با تاکید بر اینکه رویداد صدرا فاز عملیاتی طرح پویش است اضافه کرد: موضوع دیگری که در برگزاری دومین رویداد صدرای علوم پزشکی قابل توجه است پیوند این رویداد با همایش بین المللی سلامت، حکمت و حکمرانی بود که برای اولین بار رویداد صدرا با حضور سه ضلع دانشگاه، صنعت و حکمرانی برگزار شد و زمینه گفت و گو بین اینها فراهم شد و نتیجه به صورت یک گزارش ضبط شده است و به زودی به صورت یک کتابچه مکتوب در رابطه با چالش های صنعت و حکمرانی و دانشگاه به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما