شناسهٔ خبر: 66374553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دنیای شاد کودکانه در «فینگیلی»

بجنورد-ایرنا- نمایش شاد و موزیکال کودک «فینگیلی» از چهاردهم ماه جاری در تماشاخانه ترنج بجنورد روی صحنه می رود و انتظار می رود که پنجره ای از دنیای شاد را برای کودکان بجنوردی باز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازی‌های کودکانه اگر نه به معنای تخصصی کلمه اما نمونه‌هایی از نمایش است که کودکان در نقش‌های مختلف به اجرا می‌گذارند و در خلال آن تجربه‌ها، خواسته‌ها، تمایلات، انتقادات و بایدها و نبایدهای زندگی را از دید خود به اجرا می‌گذارند.

این نوگلان زندگی در بازی‌های نمایش وار یاد می‌گیرند چگونه زیستن و با هم بودن را و همراه بازیگران در صحنه نمایش شعر می‌خوانند؛ تجربه می‌کنند و شادی را می آموزند.

تبسم تنها بخشی از این دنیای کودکانه است که به دریچه زندگی ما انسان ها باز می شود و در این گونه از نمایش های موزیکال، رنگی دیگر به خود می گیرد و در ورای این دنیای کودکانه پرده ای دیگر از مطالب آموزشی تعلیم و تربیت صحنه را فرا می گیرند.

نمایش «فینگیلی» از آن دسته از نمایش های موزیکال کودکانه است که بچه ها را به دنیایی شاد می برد و این روزها سعی دارد در تماشاخانه ترنج بجنورد جا باز کند و هیجان خاصی را به کودکان ارائه دهد.

«فینگیلی» روایت دختری قد کوتاه به نام "سارا" است که به واسطه قد کوتاهش در مدرسه مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار می گیرد و همین مسئله سبب رنجش خاطرش می شود و تمایلی برای بیرون از خانه ندارد.

پدرش تصمیم می گیرد که برای خرید دارو برای رشد قد دخترش به کشور ژاپن سفر کند اما این سفر انجام نمی شود و در جایی مشغول به کار خواهد شد.

پدر "سارا" که در کیش مشغول کار است برای دخترش کتاب داستانی پست می کند که داستان موش، گنجشک و فسقلی را روایت می کند که برخلاف جثه کوچکشان به شیر و کلاغ و همچنین حاکم شهر کمک می کنند و سارا با خواندن این داستان می فهمد که کوتاهی و بلند قدی مهم نیست، بلکه این توانایی، مهارت و علم و دانش افراد است که از آن ها انسانی قوی می سازد.

"وحید حسن پور" کارگردان اثر نمایشی «فینگیلی» با بیان این که این اثر نمایشی شاد و موزیکال به نویسندگی "سید جواد رحیم زاده" ویژه مدارس و مهدهای کودک و عموم مردم از چهاردهم ماه جاری در تماشاخانه ترنج بجنورد روی صحنه می رود، می گوید: این اثر در چهار سئانس در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر اجرا خواهد شد.

بازیگران این نمایش ثنا روحانی، زکیه سرداریان، زینب سرداریان، ملیکا رمضانی، مهدیه قدوسی، مرضیه جهانی، عطیه روان بخش، سارینا ناظمی، شایان رمضان پور علی اصغر جنت آبادی و وحید حسن پور هستند.

این کارگردان که از سال ۸۶ به صورت حرفه وارد عرصه تئاتر شده و تاکنون آثار نمایشی بسیاری را در ژانر کودک و بزرگسال روی صحنه برده است و حضور موفقی در جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان داشته است، از ضرورت حمایت از هنرمندان سخن گفت و با توجه به این که هنر تئاتر و هنرمندان آن، مظلوم واقع شده اند، خواستار نگاه جدی مسوولان به این حوزه شد.

وی می افزاید: «فینگیلی» صبح در ۲ سئانس و بعد از ظهر نیز در ۲ سئانس از دوازدهم تا بیست و دوم ماه جاری روی صحنه خواهد رفت که در صورت استقبال تماشاگران، تمدید خواهد شد.

حسن پور که تاکنون بازی در ۷۰ کار خیابانی، ۳۶ کار صحنه ای را در کارنامه خود دارد و همچنین در ۴۰ فیلم و سریال نیز بازی داشته است می گوید: تمام بازی گردان این نمایش تجربه اول دارند و با این وجود تلاش می کنیم که این نمایش را در دیگر شهرهای این استان و حتی مشهد اجرا داشته باشد.

کارگردان اثر نمایشی «فینگیلی» اظهار می کند: این اثر نمایشی از بازیگران استان بهره گرفته شده است که اولین تجربه حضور خود را در صحنه خواهند داشت.

نظر شما