شناسهٔ خبر: 66611121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«جوبجی» در انتظار راه‌اندازی‌ پایگاه میراث ‌فرهنگی

فاطمه فریح‌زاده

یک دوستدار میراث ‌فرهنگی با بیان این‌که پایگاه میراث ‌فرهنگی جوبجی راه‌اندازی شده اما هنوز شروع به کار نکرده است، گفت: به محض انتخاب و مشخص شدن نیروها و آغاز فعالیت این پایگاه در محوطه باستانی جوبجی اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

منصور معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یگان حفاظت اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان رامهرمز به صورت مداوم به محوطه باستانی جوبجی سرکشی می‌کند.

او با اشاره به این‌که محوطه جوبجی در سال‌های گذشته چندین بار توسط گروه‌های باستان‌شناسی ایرانی کاوش شده است، افزود: با این حال، در مدت اخیر در این محوطه تاریخی کاوشی صورت نگرفته است.

محوطه باستانی جوبجی مربوط به دوره عیلامیان است و در شهرستان رامهرمز، بخش مرکزی، دهستان حومه شرقی، روستای جوبجی واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۳۰۵۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ویدیو منتشر شده از تابوت‌های باستانی در محوطه جوبجی، گفت: کشف تابوت‌ها و جسدهای باستانی به حدود یک دهه پیش بازمی‌گردد که با رعایت ملزومات انتقال داده‌ شدند و این‌که هم‌اکنون این ویدیو منتشر شده و می‌گویند برای انتقال آنها اقدامی نشده، دروغ است.

معتمدی خاطرنشان کرد: برخی از تابوت‌های اشکانی که در گذشته با متوفی کشف شده بودند به شهرستان شوش و هفت‌تپه انتقال داده شدند و فقط ۲ تابوت‌ در رامهرمز ماندند که هم‌اکنون از آن‌ها حفاظت می‌شود.

در این باره:

ابلاغ مجوز تاسیس پایگاه در محوطه «جوبجی» رامهرمز

تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند

انتهای پیام

نظر شما