شناسهٔ خبر: 66273437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیزاتی ایرانی قابل رقابت با اروپا وآمریکا

تجهیزات هواشناسی دانش بومی فناوران درخمینی شهر

پژوهشگران شرکتی فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر موفق به بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی شد.

صاحب‌خبر -

بومی سازی تجهیزات آب وهواشناسی دستاورد فناوران خمینی شهریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرعامل شرکتی فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در تشریح زمینه فعالیت این شرکت افزود: هدف از ایجاد این شرکت تولید تجهیزات آب و هواشناسی بود که پس از چند سال کار و تحقیق موفق شدیم بیشتر تجهیزات مربوط به آب و هواشناسی را در کشور بومی‌سازی کنیم.
احمدرضا جمشیدی، فعالیت این شرکت را در زمینه تولید تجهیزات آب و هواشناسی دانست وافزود: حسگر‌ها و تجهیزات مختلفی که متغیر‌های محیطی همچون دما، رطوبت، فشار هوا، سرعت و جهت باد و ... را اندازه‌گیری می‌کند، تولید می‌کنیم و در اختیار عموم قرار می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد خمینی‌شهر گفت: این شرکت سال ۱۳۹۴ ثبت شد؛ اما تحقیق و توسعه و در واقع آغاز به کار شرکت از سال ۱۳۹۵ بود.
احمدرضا جمشیدی افزود:در مدت فعالیت این شرکت ارتقای تجهیزات تولیدی در دستور کار بوده و اکنون تجهیزات تولیدی می‌تواند با تجهیزات اروپایی و آمریکایی رقابت کند و برنامه‌هایی که در آینده نزدیک دنبال می‌کنیم، استفاده از فناوری‌ها و سیستم‌های جدید و به‌روز دنیا برای ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات تولیدی است.
جمشیدی با بیان نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور گفت: وجود مشکلات در صادرات به دلیل تحریم‌ها نیز یکی از نواقص در راه تجاری‌سازی محصولات است.
وی با اشاره به اینکه حمایت خاصی از هیچ نهادی دریافت نکردیم و فقط حمایت از سوی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر بوده است، گفت: حمایت از جوانان نوآور در همه زمینه‌ها باعث پیشرفت کشور می‌شود.

نظر شما