شناسهٔ خبر: 65735007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستاوردی جدید از دانش بنیان ها

تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان

پژوهشگران شرکتی دانش بنیان پس از ۷ سال کار تحقیقاتی نسل جدید نورگیر های هوشمند خورشیدی را بومی سازی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ یکی از فناوران دستیابی به تولید این محصول گفت: نورگیر هوشمند، بازویی که روی پشت بام نصب می‌شود و با قرار دادن آینه روی آن با حرکات دورانی نور خورشید را به اتاق های مجتمع های مسکونی منعکس می‌کندو این عمل باعث روشنایی طبیعی در منازل می‌شود.
توکلی افزود: کشورهایی چون آمریکا،کانادا و کره جنوبی فناوری ساخت نورگیر هوشمند خورشیدی را دارند و نمونه های خارجی این محصول از ۳ تا ۷ هزار دلار عرضه می شود که محصول ایرانی با ۱۵۰۰ دلار به دست مصرف کننده می رسد.
وی گفت: محصول دانش بنیان ایرانی علاوه بر کاهش هزینه تولید نسبت به مشابه‌ خارجي، فناوری اينترنت اشیا را هم دارد وامکانی برای سهولت استفاده و مدیریت کاربردی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_10912514"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4183389/10912514?width=600&height=350"></script></div>


این فناور شرکت دانش بنیان افزود: استفاده از نورگیرهای هوشمند خورشیدی باعث صرفه جویی ۲۰ تا ۴۰ درصدی مصرف نور های مصنوعی در منازل می‌شود.
توکلی گفت: محصول دانش بنیان نورگیر هوشمندخورشیدی به تازگی گواهینامه بنیاد جهانی انرژی را هم دریافت کرده است.

تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان تولید نورگیرهای هوشمند خورشیدی در اصفهان

 

 

نظر شما