شناسهٔ خبر: 66687711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تقدیر رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از نویسنده کتاب «شهد و شرنگ»

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از نویسنده کتاب «شهد و شرنگ» با موضوع زندگی و شهادت شهیده معصومه رحیمی، تجلیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تقدیم لوحی از ریحانه غلامیان نویسنده کتاب «شهد و شرنگ» تجلیل کرد؛ در پیام تقدیر «مجتهدزاده» آمده است:

سرکار خانم ریحانه غلامیان، نویسنده گرانقدر دفاع مقدس

هشت سال دفاع مقدس یادآور استقامت، ایثار و پایمردی مردان و زنان معتقد به ولایت و انقلاب اسلامی است، که منبعث از ایمان به خدا، وحدت کلمه و یکپارچگی در سایه رهنمود‌های حکیمانه امام خمینی (رحمه الله علیه) شکل گرفت و موجب بیداری ملت‌ها و نهضت‌های آزادی بخش جهان گردید و اینک در استمرار این نهضت عظیم و در پرتو هدایت فرزند خلف خمینی کبیر، رهبر عظیم الشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌رود تا به اوج قله سعادت فائق آید.

کتاب «شهد و شرنگ» روایت بخشی از حقایق ناگفته تاریخ دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به حقیقت در غبار غفلت به فراموشی سپرده شده بود.

تلاش شایسته سرکار عالی در نگارش این کتاب ارزشمند را ارج می‌نهیم. امید است در سایه الطاف خداوند منان و ظل توجهات امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همواره موفق و سرافراز باشید. 

کتاب شهد و شرنگ روایت زندگی شهیده «معصومه رحیمی» متولد شهر فریدن در استان اصفهان است؛ جریان زندگی خانواده وی در دوران کودکی سبب هجرت به عراق و بروز خاطرات و رویداد‌های تلخی در این دوران از جمله اسارت، شهادت و رانده شدن جمعی از ایرانیان از آن کشور توسط صدام بوده است.

بانو رحیمی به اتفاق همسر و فرزندانش به دلیل همراهی با تفکرات شهید آیت الله سید محمد باقر صدر و همسو شدن با انقلاب اسلامی در ایران، در زندان‌های عراق به اسارت درآمده و در اوج غربت به شهادت رسیدند.

از دو فرزند وی به نام‌های علی و عبدالله که طبق آخرین گزارشات در زندان نقره السلمان به بند کشیده شده بودند، هیچ نشانی به دست نیامده و این دو شهید عزیز برای همیشه تاریخ جاوید الاثر باقی ماندند!

کتاب شهد و شرنگ به قلم ریحانه غلامیان معاونت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به نگارش در آمده و با مشارکت سازمان آب منطقه‌ای قم در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است. 

انتهای پیام/

نظر شما