شناسهٔ خبر: 63330983 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

لیست اولین گوشی های شیائومی که آپدیت سیستم عامل هایپر او اس را دریافت می‌کنند منتشر شد

صاحب‌خبر -

شیائومی لیستی از نخستین گوشی های دریافت‌کننده آپدیت رابط کاربری هایپر او اس را منتشر کرده است. در این لیست نامی از گوشی های پوکو یا ردمی نیست!

حدود یک هفته پیش شیائومی به‌طور رسمی از جدیدترین رابط کاربری اندروید خود تحت نام HyperOS رونمایی کرد. این رابط کاربری قرار است به‌طور پیش فرض روی سری گوشی های شیائومی 14 این کمپانی نصب باشد. با این وجود، Xiaomi اعلام کرده که علاوه بر این دو گوشی پرچمدار، تعداد زیادی از گوشی‌های دیگر این کمپانی هم قادر به دریافت این رابط کاربری خواهند بود.

در همین رابطه به‌تازگی اخباری جدید از نخستین گوشی های شیائومی که رابط کاربری هایپر او اس را دریافت می‌کنند به بیرون درز کرده است. در ادامه با هم به بررسی بیشتر این اطلاعات می‌پردازیم.‌

کدام گوشی های شیائومی نخستین دریافت‌کنندگان هایپر او اس خواهند بود؟

سیستم عامل HyperOS سیستم عامل HyperOS

خبر جذاب برای علاقمندان به گوشی های شیائومی این است که رابط کاربری HyperOS هم‌اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست روی تعدادی از محصولات فعلی این کمپانی است و به‌زودی شاهد انتشار جهانی آن روی برخی محصولات این کمپانی خواهیم بود.

رابط کاربری هایپر او اس بر پایه اندروید 14 طراحی شده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که هم‌زمان با انتشار آپدیت اندروید 14 برای برخی گوشی های شیائومی، رابط کاربری HyperOS نیز جانشین MIUI در این گوشی‌ها شود. البته نکته حائز اهمیت در این خصوص آن است که محصولاتی که تا کنون نسخه بتای اندروید 14 و رابط کاربری MIUI 14 را دریافت کرده‌اند، احتمالا باید پیش از انتقال به هایپر او اس مدتی را با نسخه پایدار MIUI 14 سر کنند.

به‌ادعای وبسایت Gsmchina در حال حاضر 9 گوشی شیائومی در حال تست رابط کاربری هایپر او اس هستند و احتمالا نخستین محصولاتی خواهند بود که این رابط کاربری را دریافت خواهند کرد. البته در این لیست نام هیچ یک از گوشی های پوکو یا ردمی حضور ندارد. بنابراین کاربران گوشی های این دو زیربرند شیائومی احتمالا باید منتظر فازهای بعدی انتشار رابط کاربری HyperOS بمانند!

در این میان همچنین ممکن است شیائومی به‌زودی لیست مجزا را نیز از گوشی های ردمی و پوکو اعلام کرده و آن‌ها را هم در لیست دریافت‌کنندگان HyperOS قرار دهد. این مساله کاملا قابل انتظار است؛ چرا که بسیاری گوشی های ردمی و پوکو اساسا همان محصولات شیائومی هستند که با برندی مختلف در مناطق دیگر دنیا عرضه شده‌اند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده، چندین گوشی برگزیده این دو برند هم در نوبت دریافت سیستم عامل جدید شیائومی قرار گیرند.

گوشی شیائومی هایپر او اس گوشی شیائومی هایپر او اس

در حال حاضر نام گوشی های زیر به‌عنوان نخستین دریافت‌کنندگان رابط کاربری HyperOS اعلام شده است:

  • Xiaomi 13
  • Xiaomi 13 Pro
  • Xiaomi 13 Ultra
  • Xiaomi 13T
  • Xiaomi 13T Pro
  • Xiaomi 12T Pro
  • Xiaomi 12T
  • Xiaomi 11T
  • Xiaomi Pad 6

البته گذراندن فاز بتای هایپر او اس به‌معنای آن است که هنوز نسخه نهایی این رابط کاربری آماده نیست و احتمالا باید سه ماه اول سال 2024 منتظر انتشار آن روی گوشی‌های بالا باشیم. در این میان همچنین بسیاری کاربران شیائومی امیدوارند تا پایان سال جاری میلادی شاهد انتشار نسخه‌ای پایدار از این سیستم عامل روی گوشی های این برند باشند.

HyperOS در مقایسه با MIUI چه پیشرفت‌هایی داشته است؟

گوشی شیائومی هایپر او اس گوشی شیائومی هایپر او اس

طبیعتا هایپر او اس آمده تا برخی مشکلات ریز و درشت رابط کاربری MIUI را برطرف کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این سیستم عامل در بخش‌های زیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی باشد.

عملکرد قدرتمندتر و مصرف باتری پایین‌تر

به عقیده بسیاری افراد، هایپر او اس سبک‌تر و سریع‌تر از MIUI بوده و به‌لطف برخی قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌ها، عملکرد فنی بهتری خواهد داشت. علاوه بر این می‌توان انتظار داشت که بازی‌های اندرویدی نرخ فریم بالاتری داشته باشند و مصرف انرژی گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل حین اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بهینه‌تر باشد.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

شیائومی قصد دارد در هایپر او اس از مدل‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی استفاده کند و از این طریق قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار کاربرانش قرار دهد. به این ترتیب ویژگی‌هایی مثل دسترسی مستقیم به قابلیت تولید متون از طریق دستیار هوش مصنوعی شیائومی، زیرنویس‌های ریل‌تایم حرفه‌ای‌تر، جستجوی تصاویری خاص در گالری و امکان ساخت تصاویر هوش مصنوعی با استفاده از پرتره‌های موجود در گالری و عبارت‌های خاص از جمله قابلیت‌هایی هستند که می‌توان از HyperOS انتظار داشت.

در گجت نیوز بخوانید:

بدون بهبود این ویژگی ها هایپر او اس شیائومی شکست می‌خورد

جابجایی سریع بین دستگاه‌های مختلف شیائومی و دسترسی سریع‌تر از راه دور

شیائومی قصد دارد با HyperOS تمامی دستگاه‌های خود را در اکوسیستمی واحد به یکدیگر متصل کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در این رابط کاربری امکان جابجا شدن سریع بین دستگاه‌های مختلف فراهم باشد و کاربران بتوانند به‌سادگی و به‌صورت راه دور به اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی خود دسترسی داشته باشند.

امنیت بالاتر

گوشی های شیائومی مجهز به رابط کاربری هایپر او اس از برخی بهبودهای امنیتی بهره‌مند خواهند شد. از جمله این بهبودها می‌توان به رمزگذاری دوطرفه و سیستم تشخیص سریع‌تر بدافزارها اشاره کرد.

در کنار تمامی این قابلیت‌های جدید، سیستم عامل HyperOS همچنین از رابط کاربری جدیدی بهره خواهد برد که زبان طراحی بسیار مدرن‌تری دارد.

همچنین بخوانید:

آموزش دانلود سیستم عامل HyperOS روی گوشی‌های شیائومی

اهمیت آپدیت هایپر او اس برای شیائومی چیست؟

رابط کاربری HyperOS رابط کاربری HyperOS

با وجود این که HyperOS در نگاه اول یک رابط کاربری معمولی به نظر می‌رسد، اما از جنبه‌های فراوانی برای شیائومی حائز اهمیت است. این رابط کاربری نشان‌دهنده تغییر استراتژی این غول بزرگ گوشی‌سازی چین در قبال سیستم عامل اندروید است.

حتما در جریان هستید که برای مدت‌ها، گوشی‌های شیائومی به رابط کاربری MIUI مجهز بوده‌اند. با این وجود، بسیاری کاربران از ایرادات ریز و درشت رابط کاربری پیشین شیائومی اعم از سرعت پایین و حجم بالای اپلیکیشن‌های جانبی شکایت داشته‌اند. در این شرایط، هایپر او اس نقش یک فرشته نجات را برای شیائومی ایفا کرده و می‌تواند با تمرکز بیشتر روی سرعت، عملکرد و امنیت بالاتر در میان علاقمندان شیائومی به محبوبیت برسد.

رابط کاربری HyperOS همچنین قصد دارد تمامی دستگاه‌های شیائومی را با یکدیگر یکپارچه کرده و اکوسیستمی اختصاصی تشکیل دهد. به این ترتیب تمام دستگاه‌های این کمپانی اعم از گوشی های موبایل، ساعت‌های هوشمند، محصولات خانگی هوشمند یا حتی خودروهای هوشمند آینده این کمپانی به یکدیگر متصل خواهند شد. از این طریق کاربران شیائومی قادر خواهند بود تعامل بسیار راحت‌تری با دستگاه‌های خود داشته باشند و با گزینه‌های بسیار زیادی برای ارتقای کاربری محصولات شیائومی روبرو شوند.

هایپر او اس همچنین سمبلی از جاه‌طلبی و بلندپروازی شیائومی هم به شمار می‌رود. این کمپانی اکنون دیگر صرفا یک تولیدکننده گوشی‌های اقتصادی اندرویدی نبوده و در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین گوشی‌سازان دنیاست. Xiaomi همچنین در حال حاضر در حال گسترش کسب و کار خود به حوزه‌های جدیدی مثل اینترنت اشیا و گجت‌های پوشیدنی است. هایپر او اس نقشی کلیدی در عملی کردن این پروژه کلان شیائومی داشته و می‌تواند تفاوت‌های مهم این کمپانی با سایرین را رقم بزند.

HyperOS چه تاثیری در آینده صنعت گوشی های موبایل دارد؟

آینده صنعت موبایل آینده صنعت موبایل

پیش بینی می‌شود که بازخورد صنعت گوشی‌های موبایل و تاثیر آن در آینده این صنعت هر دو بسیار مثبت باشند. Xiaomi یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل در دنیا به شمار می‌رود. بنابراین سیستم عامل جدید شیائومی روی تعداد بسیار زیادی دستگاه در سرتاسر دنیا قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر این، HyperOS احتمالا با قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد، بسیار بیشتر از MIUI قادر به رقابت با رابط های کاربری دیگری مثل وان یو آی سامسونگ و پیکسل یو آی گوگل خواهد بود.

همچنین در بخش رابط کاربری نیز هایپر او اس مزایای بسیار بیشتری نسبت به MIUI دارد. این رابط کاربری سریع‌تر و بهینه‌تر بوده و از برخی قابلیت‌های بیشتر مثل ادغام با هوش مصنوعی بهره خواهد برد. علاوه بر این، ویژگی‌های دیگری مثل رمزگذاری دوطرفه یا بهبود سیستم تشخیص بدافزارها از جمله مزایای این رابط کاربری برای گوشی های آینده Xiaomi خواهد بود.

جمع بندی: هایپر او اس شیائومی پیشرفت بزرگی برای صنعت گوشی های موبایل و کاربران گوشی های شیائومی است

به‌طور کلی، رابط کاربری HyperOS را باید پیشرفت بسیار بزرگی برای شیائومی و کل صنعت گوشی های موبایل دانست. این سیستم عامل از قابلیت‌های ریز و درشت جدیدی بهره‌مند بوده و بسیار کاربرپسندتر از MIUI طراحی شده است. در عین حال باید منتظر ماند و دید شیائومی چگونه رابط کاربری جدیدش را برای محصولاتش بهینه‌سازی می‌کند.

نظر شما