شناسهٔ خبر: 57509488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد

فعالیت ۱۲۷ مدرسه استثنایی در کرمان/ آغاز ساخت یک مرکز اوتیسم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 127 مدرسه استثنایی در استان داریم، احداث یک مرکز اوتیسم هم با حمایت شرکت 115 آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ۱۴ آذرماه گردهمایی دانش‌آموزان دارای معلولیت کرمان به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه معلولیت هرگز محدودیت نیست، گفت: امروز معلولان به واسطه توانمندی‌هایشان به خوبی در جامعه دیده می‌شوند و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی حضوری فعال دارند.

رضا رضایی افزود: طرح سنجش اولیه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان امسال برای ۷۲ هزار و ۹۴۱ نوآموز انجام شد که راه مناسبی برای تشخیص اختلالات مختلف یادگیری و جسمی نوآموزان است.

وی تصریح کرد: ۱۰ مرکز درمان مشکلات یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان داریم و با راه اندازی ۹ گلخانه در زمینه مهارت آموزی و کارآفرینی برای دانش آموزان اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: ۱۲۷ مدرسه استثنایی در استان داریم، احداث یک مرکز اوتیسم هم با حمایت شرکت ۱۱۵ آغاز شده است.

رضایی گفت: توانمندسازی معلمان مدارس استثنایی یکی از اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی افزود: ۴۰ رتبه کشوری در مسابقات مختلف نشان از توانمندی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

رضایی بیان کرد: در استان کرمان ۳۸۰۰ دانش آموز استثنایی تحصیل می‌کنند و ۲۴۰۰ نفر هم از آموزش‌های تلفیقی در مدارس عادی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما