شناسهٔ خبر: 57512492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تحصیل ۳۸۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استان کزمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت 127 مدرسه استثنایی در استان، گفت: «۳۸۰۰ دانش‌آموز استثنایی در مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند و ۲۴۰۰ نفر نیز از آموزش‌های تلفیقی در مدارس عادی بهره‌مند می‌شوند».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا رضایی در گردهمایی دانش‌آموزان دارای معلولیت کرمان که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار می‌شد، گفت: «کسب 40 رتبه کشوری در مسابقات مختلف نشان‌دهنده توانمندی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان است».

وی، با بیان اینکه معلولیت هرگز محدودیت نیست، اظهار کرد: «امروز معلولان به واسطه توانمندی‌هایشان به خوبی در جامعه دیده می‌شوند و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی حضوری فعال دارند».

رضایی افزود: «طرح سنجش اولیه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان امسال برای 72 هزار و 941 نوآموز انجام شد که راه مناسبی برای تشخیص اختلالات مختلف یادگیری و جسمی نوآموزان است».

وی اضافه کرد: «10 مرکز درمان مشکلات یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان داریم و با راه‌اندازی 9 گلخانه در زمینه مهارت‌آموزی و کارآفرینی برای دانش‌آموزان اقداماتی انجام شده است».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به آغاز احداث یک مرکز اوتیسم با حمایت شرکت 115، گفت: «توانمندسازی معلمان مدارس استثنایی استان از اقداماتی بوده که انجام شده است».

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما