شناسهٔ خبر: 57349831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رونمایی از مخازن جدید زباله در مشهد +عکس

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از رونمایی مخازن جدید زباله با قابلیت محدودسازی دسترسی به زباله‌های داخلی در راستای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سیدمحسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در راستای مدیریت پسماندهای شهری، استقرار تعداد زیادی از مخازن زباله در سطح شهر و به تبع آن انتشار بوی نامطبوع، ایجاد منظر شهری نامطلوب و افزایش جمعیت حیوانات موذی بوده است.

او افزود: پس از برگزاری یک رویداد ایده‌پردازی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و صنعتگران، ۳۵ طرح جایگزین ارائه شد که در نهایت پس از بررسی‌های فنی و تخصصی ۱۱ طرح به مرحله نهایی رسید و مورد داوری قرار گرفت.

تصاویر سطل‌های جدید زباله در مشهد | شیوه‌ای خاص برای جلوگیری از دسترسی زباله‌گردها و حیوانات موذی

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در طرح جدید مخازن زباله قابلیت دسترسی محدود شده است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مخازن جدید زباله این است که برای استقرار آن یک جایگاه ویژه طراحی شده و مخزن در داخل محفظه قرار گرفته است، به نحوی که تنها پاکبان به مخزن زباله دسترسی دارد.

رهنمایی تاکید کرد: این جایگاه جلوی ورود حیوانات و زباله‌گردها را می‌گیرد، اقدامی نوین در راستای جمع‌آوری زباله به حساب می‌آید و با تعبیه آن تصویر نازیبای مخازن زباله با ظاهری آلوده برچیده می‌شود.

تصاویر سطل‌های جدید زباله در مشهد | شیوه‌ای خاص برای جلوگیری از دسترسی زباله‌گردها و حیوانات موذی

او افزود: در حال حاضر دو جایگاه زباله در دو نقطه از شهر مستقر شده و نصب حدود ۳۰ جایگاه دیگر در مناطق مختلف شهر در دستور کار است تا پس از بررسی نتایج طرح آزمایشی، این طرح در سطح شهر توسعه پیدا کند.

نظر شما