شناسهٔ خبر: 57360678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونمایی از مخازن جدید زباله در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: مخازن جدید زباله با قابلیت جایگزینی از انتشار بوی نامطبوع و آلودگی رونمایی شده است.

صاحب‌خبر -

محسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سال‌های اخیر یکی از مهم ترین چالش های اصلی در مدیریت پسماندهای شهری استقرار تعداد زیادی از مخازن زباله در سطح شهر و به تبع آن انتشار بوی نامطبوع، ایجاد منظر شهری نامطلوب، افزایش جمعیت حیوانات موذی بوده است.

او افزود: در همین راستا پس از برگزاری یک رویداد ایده پردازی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید، صنعتگران ۳۵ طرح جایگزین ارائه شد که در نهایت پس از بررسی‌های فنی و تخصصی ۱۱ طرح به مرحله نهایی رسیده و مورد داوری قرار گرفت و در نهایت طرح جدید مخازن زباله با قابلیت دسترسی محدود شده به زباله های داخل آن توسط هیئت داوران برگزیده شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این مخزن زباله این است که برای آن یک جایگاه طراحی شده که مخزن داخل آن قرار گرفته و تنها پاکبان به مخزن زباله دسترسی خواهد داشت.

رهنمائی بیان کرد: این جایگاه از ورود حیوانات یا زباله‌گردها جلوگیری کرده، بهداشتی‌تر شده، ارتقا پیدا کرده و کار نوینی در خصوص مخزن زباله به حساب می‌آید و با تعبیه آن تصویر نازیبای مخازن زباله با ظاهری آلوده برچیده می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر دو جایگاه زباله در دو نقطه از شهر مستقر شده و نصب حدود ۳۰ جایگاه دیگر نیز در مناطق مختلف در دستور کار است، تا پس از بررسی نتایج این طرح آزمایشی، توسعه آن در سطح شهر صورت پذیرد.

نظر شما