شناسهٔ خبر: 57346814 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

رونمایی از مخازن جدید زباله در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از رونمایی مخازن جدید زباله با قابلیت محدودسازی دسترسی به زباله‌های داخلی آن‌ها در راستای جایگزینی از انتشار بوی نامطبوع و آلودگی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، سید محسن رهنمایی با بیان این خبر اظهار کرد: طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین چالش‌های اصلی در مدیریت پسماند‌های شهری استقرار تعداد زیادی از مخازن زباله در سطح شهر و به تبع آن انتشار بوی نامطبوع، ایجاد منظر شهری نامطلوب، افزایش جمعیت حیوانات موذی و... بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا پس از برگزاری یک رویداد ایده پردازی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید، صنعتگران و... ۳۵ طرح جایگزین ارائه شد که در نهایت پس از بررسی‌های فنی و تخصصی ۱۱ طرح به مرحله نهایی رسیده و مورد داوری قرار گرفت و در نهایت طرح جدید مخازن زباله با قابلیت دسترسی محدود شده به زباله‌های داخل آن توسط هیئت داوران برگزیده شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این مخزن زباله این است که برای آن یک جایگاه طراحی شده که مخزن داخل آن قرار گرفته و تنها پاکبان به مخزن زباله دسترسی خواهد داشت.

رهنمائی ادامه داد: این جایگاه از ورود حیوانات یا زباله‌گرد‌ها جلوگیری کرده، بهداشتی‌تر شده، ارتقا پیدا کرده و کار نوینی در خصوص مخزن زباله به حساب می‌آید و با تعبیه آن تصویر نازیبای مخازن زباله با ظاهری آلوده برچیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو جایگاه زباله در دو نقطه از شهر مستقر شده و نصب حدود ۳۰ جایگاه دیگر نیز در مناطق مختلف در دستور کار است، تا پس از بررسی نتایج این طرح آزمایشی، توسعه آن در سطح شهر صورت پذیرد.

نظر شما